Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Thundercat skrev:Varför införde de regeln om att man inte skulle få byta däck?![]()
Heda skrev:Det är väl inte FIAs sak att fixa smyglösningar för att Michelin inte håller måtten. Det e fortfarande Michelin själva som fuckat upp.
Ja det var fan det bästa. Och vet du varför?! I det här fallet så kunde inte Michelin leverera. Det kan inte skyllas på FIA eller Ferrari eller någon annan. Bara Michelin. Visst, tråkigt för sporten. Men man kan inte bygga om banor och ändra regler bara för att en leverantör har problem.Macho Woman skrev:Så du tycker att det var en bra lösning att det bara var sex bilar på banan?
Macho Woman skrev:Så du tycker att det var en bra lösning att det bara var sex bilar på banan?
CJ900RR skrev:Ja det var fan det bästa.
Så om en hel landstrupp i t.ex friidrotts-VM visar sig vara dopade, ska man låta dom tävla då bara för att publiken inte ska bli ledsna?Smeddie skrev:Undrar om du hade hittat en enda bland de 120.000 som betalat biljett till evenemanget som hade hållit med dig.
Frågan är väl egentligen inte om Michelin har gjort något fel, för det är ju så självklart att det behöver man inte ens fundera över. Men sen då, ska man verkligen straffa 120.000 +tvpublik med en fars bara för att gnugga Michelins näsa i det?
De hade betalat 6.000 spänn för att se en tävling, inte för att se Ferrari åka och träna.
Med ett så dåligt däck som Michelin hade producerat hade de inte gärna kunnat skicka ut teamen för att riskera förarnas liv (mer än vanligt).
Inte heller hade man kunnat frivilligt sänkt farten genom kurva 13, så funkar inte en riktigt racingförare, så är det bara.
De enda som hindrade en riktig tävling efter att man ställts inför fakta, var FIA och i viss mån Ferrari, även om ingen borde bli förvånad över att Ferrari självklart valde att förfördela sig själva precis som alla andra stall hade gjort i samma situation.
Det var Michelin-stallens egna beslut att bryta efter uppvärmningsvarvet; FIA föreslog att de skulle byta däck före race och köra tävlingen. Givetvis hade man då blivit bestraffade för regelbrott, helt enligt regelboken. Samma regelbok som Ferrari följde till punkt och pricka hela helgen.Macho Woman skrev:Så du tycker att det var en bra lösning att det bara var sex bilar på banan?
valmers skrev:Det var Michelin-stallens egna beslut att bryta efter uppvärmningsvarvet; FIA föreslog att de skulle byta däck före race och köra tävlingen.
CJ900RR skrev:Du argumenterar ju som en surig liten förskole-flicka. Ge dig.
Avanti skrev:A Colorado legal firm has begun legal action on behalf of a group of fans after Sunday's six-car US Grand Prix.
"Many of our players are race fans and don't need the added frustration this race has already cost."
Jag håller mej ju till den fakta som finns baserat på FIAs regler, vilka INTE (tack och lov) bröts. Allt har ju gått regelrätt till och här sitter folk (som du t.ex) och påstår att FIA och/eller Ferrari har agerat fel! Det är ju klart att jag blir upprörd.Macho Woman skrev:I en riktig argumentation håller man sig till fakta och undviker personangrepp...
...Jag förtydligar, igen: jag tycker fortfarande, självklart, att felet är Michelins, MEN att FIA kunde ha löst situationen bättre.
CJ900RR skrev:Och ja det är fortfarande Michelins fel, men FIA har ingen skyldighet till att en LEVERANTÖR levererar undermåliga grejer.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |