F1 lampan lyser ZX10-R -05

DiscoDuck IV

Sporthojsnörd
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Lund
Hoj
R1M -17
FI lampan lyser ZX10-R -05

Hej

Var på väg hem ifrån jobbet idag då FI lampan tändes (första gången).

Har förstått att det har något med insprutningen att göra, tänkte bara höra om det kanske är någon som känner till klassiska orsaker som är lätta att åtgärda, eller de är bara att lämna in den?

Är det någon fara att köra med hojen när denna lampa lyser, känns och låter som vanligt?

Cykeln är original förutom slipon som suttit på i 1000 mil.

/Duck
 
Last edited:
Lyser den hela tiden? Min slocknar när jag startat hojen!!
 
Röda lampor brukar ju vara att man bör stanna (nu vet jag iinte vilken färg F1 har) direkt men vet ju inte säkert vad som kan hända...
 
Lyser även när den är igång :gråta

Lampan tändes under färd kanske jag skall tillägga.
 
Last edited:
Det står väl FI antar jag. Står det F1 så går hojen mycket fortare när den lyser! :)

Har du kvar instruktionsboken? I så fall står det där vad du ska göra.
Annars kan du ju ringa till en Kawwaverkstad och höra, det kostar inte mer än ett telefonsamtal.
 
Röda lampor brukar ju vara att man bör stanna (nu vet jag iinte vilken färg F1 har) direkt men vet ju inte säkert vad som kan hända...

Jo lampan är röd, vilket känns som en varningsklocka.

Det står väl FI antar jag. Står det F1 så går hojen mycket fortare när den lyser! :)

Har du kvar instruktionsboken? I så fall står det där vad du ska göra.
Annars kan du ju ringa till en Kawwaverkstad och höra, det kostar inte mer än ett telefonsamtal.

Kanske därför jag fick så konstiga svar när jag goggla :rolleyes:.

Manualen behandlar detta fel precis som alla andra = lämna till verkstad.

(Dock tycker manualen också att man skall lämna in den för luftfilterbyte)
 
Last edited:
På min cbr 929:a så var det ett kontaktdon som spökade..men de hade haft probs med hojar system och power commander..men det var honda det. Enligt de på funbike så var det ingen fara på just Hondan att köra med lysande lampa, inget ssom kunde skadas, men som sagt den varna för något är knas iaf.

Min lampa lös, när man stannade slockande den, nästa gång man åkte iväg så lös den inte tills man började ge på lite då lös den ilsket igen..
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top