F1 i Budapest.

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
mc
Tjenare.

Jag och en kompis ska på F1 (hade hellre åkt på motogp men kompisen gillar inte mc???) i Budapest nästa vecka, kom med förslag på saker att göra/se.
Kan vara "nästan" vad som helst...

Det blir 4 övernattningar så vi hinner göra en del saker hoppas jag.

Har själv funderat på följande:

Gellert termalbad & spa, E-Klub (disco/nattklubb), Rocktagon (rocklubb) sen tar tyvär listan på saker att göra slut!

//MH

ska själv "hem" om 4 veckor:banana sommaren har iaf anlänt dit ner, ca 36-38grader:tummenuppp fan längtar så man dör snart

Ska börja med en sak du inte bör göra och det är att besöka 'House of Terror'. Låter intressant på beskrivningen(huset som Ungerska varianten av Stasi använde för förhör o.d) men inne väntar en dålig form av konstutställning. Jaha, en massa färgglada gubbar på väggen.

En sak ni måste unna er är att äta riktigt gott. Finns gott om riktigt bra restauranger med priser, kontra kvalitet, som gränsar till det löjliga. En jag besökte senast hette 'DIO' eller något snarlikt. Michelinservice, vin och mat. Körde hela rejset med en vän och notan landade på, i detta sammanhang, löjliga 1100 SEK. 'Rejset' innefattade mängder med alkohol, vinpaket, stor meny. Finns bra restauranger som är mycket billigare också men denna var väl värt det.

Dricka deras bitter, 'Unicum', flaskan formad som en Kalle-Anka-bomb

Last edited:
Japp, där har du flaskan. Gör jobbet från tidig morgon till sen kväll.

Där hade du även prickat in restaurangen. Eftersom du även bör prova gåslever där nere kan jag rekommendera att göra det på Dio, om du nu inte råkar vara ett stort gåsleverfan och slurpar i dig det vid första bästa möjlighet. Jag hade bestämt mig för att prova då det är en specialitet men det skulle vara på ett lite bättre ställe.

Finns en bra Nattklubb/Disco som ligger på en ö i norra/övre delen av stan, kan ej namnet men ligger i utkanten av turistkartan av stan. Se upp för lågt flygande käftsmällar bara, gjorde väl något fel?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg