F: Tardozzis kram

Käre S&S3M och alla andra...
Det var inte mening att skylla allt på de 3 namngivna, mer en förklaring och en förhoppning om att man faktiskt kan vinkla det hela åt olika håll.
Just nu är jag "aktiv" i ett par trådar där ingen av de 3 har skrivit något och det går hur bra som helst. Det är sällan ens fel när två träter...

Vidare, det är på gränsen till fräckt att alla som tycker att du förpestar forumet skall ha dig på Ignore. Det är ju du som ska skärpa dig, inte alla andra som ska vidta åtgärder pga dig. Och så är det ju faktiskt så att du skriver en hel del bra inlägg som man vill ta del av.
Det där håller jag inte med om. Det kommer alltid att finnas folk som retar sig på mig, oavsett vad jag skriver, hur mycket eller hur lite jag skriver, och för dem är det enklast att sätta upp mig på ignore så blir deras liv lite ljusare.

Det var inte mening att skylla allt på de 3 namngivna, mer en förklaring och en förhoppning om att man faktiskt kan vinkla det hela åt olika håll.
Just nu är jag "aktiv" i ett par trådar där ingen av de 3 har skrivit något och det går hur bra som helst. Det är sällan ens fel när två träter...

Det där håller jag inte med om. Det kommer alltid att finnas folk som retar sig på mig, oavsett vad jag skriver, hur mycket eller hur lite jag skriver, och för dem är det enklast att sätta upp mig på ignore så blir deras liv lite ljusare.

Så du menar att denna tråden håller en bra nivå? Självkritik var ordet......

Håller med om mycket av det du skriver men till mitt försvar finns det ett par personer, närmare bestämt Nr:18, GSXR1100RR och NyTeknik, som är experter på att reta upp mig och istället för att behålla kylan så svarar jag på deras inlägg. Det är dumt eftersom det är så uppenbart att de bara vill "retas".
(Det är bara att kolla på vems inlägg de svarar på om 5 personer tycker samma sak i en tråd. Japp det är mitt)

Mina åsikter kommer jag att fortsätta stå för. Om det innebär 1 eller 10 inlägg i en tråd så är det så. Ignore-alternativet finns ju för dem som tycker att jag mest förpestar tillvaron.
Tack :krama
:hihi

Menar du på fullt allvar att jag retar upp dej? Jag försöker hålla rent i trådarna efter att det spårar ur, och varje gång du blir modererad protesterar du. Jag brukar inte vara speciellt aktiv i diskussionerna öht, men måste väl få rensa när personangreppen blir för grova?

Last edited:
Tillbaka till "topic", Tardozzi hånglade iaf inte upp Michel :D
Men visst funderade jag också på vad han sa. Jack säger ju i klippet om Tardozzis tårfyllda ögon att han "undrar om det var för att de förlorat titeln eller för att Fabrizio vunnit racet". Kan inte någon ringa Michel och fråga? :va
I vilket fall så var han väl och testade dagen efter så än har han ju inte "gone fishing"...

Instämmer.

När Sandström var borta var racingforumet för tyst.

Personangrepp, bråk om 2takt vs 4takt, debatter om kubik fusk och annat är bara roligt.

Nu har han ju dessutom smygbytt sida och skaffat sig en europeisk motorcykel, en motorcykel med "själ". Så nu öppnar sig jungfrulig mark för vinterns råa men hjärtlösa bataljer. :D

Instämmer.

När Sandström var borta var racingforumet för tyst.

Personangrepp, bråk om 2takt vs 4takt, debatter om kubik fusk och annat är bara roligt.
Jag tycker han skulle sluta bråka om kubikfusk och Ducaticupen... :mad:

I övrigt har det blivit mer livat här igen :tummenupp :D

Hahaha...ja det tror jag med att han sa!:hihi

Jag tror han sa att nästa år får ni Desmosedici på bara 1000 cc ...

Nu har han ju dessutom smygbytt sida och skaffat sig en europeisk motorcykel, en motorcykel med "själ". Så nu öppnar sig jungfrulig mark för vinterns råa men hjärtlösa bataljer. :D

Noterade det också ... börjar förmodligen lite försiktigt i norra Europa för att sakta via MZ och KTM till slut hamna i Bologna där ljuset finns för alla som inte blundar eller kör huvudet i sanden ... :tummenupp

Last edited:

Då har vi helt enkelt olika åsikt. Visserligen tycker jag att allt i din lista kan vara kul. Men en förutsättning för att det ska vara kul eller intressant är att kombatanterna ständigt förnyar sig. Att de använder nya vinklar, nya ordval, ny humor. Och har mycket självdistans. (Visserligen kan bråk med någon ytterst trångsynt vara rolig också, men det går snart över.)

Malande med gamla argument, klyshor och otrevligheter är ingen underhållning.

Last edited:
Men alla som träffat S&S3M och Nyteknik vet att de inte är otrevliga dumskallar. Nr:18 bara skäller på mig, så jag säger att han säkert är trevlig också. För lugnets skull.

Edit: Glömde GSXR1100R. Otrevlig dumskalle.

Edit igen: För er som inte varit med så länge förklarar jag härmed att alla är trevliga i verkligheten. Till och med jag, otroligt nog.

Men alla som träffat S&S3M och Nyteknik vet att de inte är otrevliga dumskallar. Nr:18 bara skäller på mig, så jag säger att han säkert är trevlig också. För lugnets skull.

Edit igen: För er som inte varit med så länge förklarar jag härmed att alla är trevliga i verkligheten. Till och med jag, otroligt nog.
Tack Mattias det värmde :krama

Tycker du är knäppskalle :pajkastning
Varför har du tex ingen gästbok är du ogästvänlig ?

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8