F%#! Repor på nya hojen

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
CBR1000RR 2006 Röd (Såld!)
Idiot som jag är jag låt en bekant "provsitta" min nya CBR... Han slängde ett ben över, satt sig, tapappde balansen och han och hojen ramlade till höger.

Små repor på motorn, på blinkers fram och även på kåpan.

HELVETE :huvet

Phil

BigPhil skrev:
2191530 Idiot som jag är jag låt en bekant "provsitta" min nya CBR... Han slängde ett ben över, satt sig, tapappde balansen och han och hojen ramlade till höger.

Phil

Hoppas han pungar upp kosing för det, sånt ska inte hända...

Lämna in den på verkstad och byt allt som är repigt, Sen skickar du räkningen till din kompis! :tummenupp

BigPhil skrev:
2191530 Idiot som jag är jag låt en bekant "provsitta" min nya CBR... Han slängde ett ben över, satt sig, tapappde balansen och han och hojen ramlade till höger.

Phil

Surt som faen!

Jag bet nästan av mig fingrarna av oro när jag lät en kompis köra nya cyklen.

Men om rätt ska vara rätt så får ju den som gjorde det stå för kalaset.

Står han inte för det så det bara att säga upp bekantskapen, så gör man bara inte. :mad: ( Speciellt arg för att man har likadan )

BigPhil skrev:
2191541 Hmmm, det går nog åt 5000kr eller mer...

Var det han som bad att få provsitta den eller du som tog initiativet? Var det han själv så är ju saken klar, hojen har ju tappat ca 10 000 i värde, men om det var du bör du stå för det själv.

Förjevvligt, har du inte försäkring som täcker? Sen får polaren betala självrisken.

Sydney skrev:
2191549 Var det han som bad att få provsitta den eller du som tog initiativet? Var det han själv så är ju saken klar, hojen har ju tappat ca 10 000 i värde, men om det var du bör du stå för det själv.

Han bad, visade sig efteråt att han har inte ens kort :huvet

Jag ska snacka med verkstad, ska se vad det skulle kosta att fixa.

Skit.

Phil

Ajdå. Självklart vill man ju gå efter den gamla goda "har du sönder den betalar du för den"... Men om polaren har ont om pengar och kanske inte kan betala rep. för tillfället.. så kan vara kinkigt att gå från logik till handling i såna lägen. Men ändå tycker jag att du ska slippa betala för detta...

BigPhil skrev:
2191568 Han bad, visade sig efteråt att han har inte ens kort :huvet

Skit.

Phil

Låter inte som att du kände han för väl?

Låt han pröjsa! skulle det vart jag som välte en hoj skulle jag betalat direkt!

Hoztic skrev:
2191569 Varför ska försäkringen behöva betala det? Det kommer ju bara drabba BigPhil som får sänkt bonus! :(

Nja bara om han skadade sig så att trafikförsäkringen används...

Men jag håller med låt polaren betala ist!

Tur man har polare som kör hoj och välbetalda jobb, antingen tar man med sig en hoj hem lr så används internetbanken om dylikt skulle inträffa.

Detta gäller iof mig med då så jag lånar aldrig någons hoj :D

Bomanrd skrev:
2191550 Förjevvligt, har du inte försäkring som täcker? Sen får polaren betala självrisken.

Är det inte märkligt att våra premier sticker iväg om folk så ska gräma sig över små repor,en fågelskit bränt i lacken osv och plocka bolaget på detta. :rolleyes:

R1 racer skrev:
2191589 Är det inte märkligt att våra premier sticker iväg om folk så ska gräma sig över små repor,en fågelskit bränt i lacken osv och plocka bolaget på detta. :rolleyes:

WORD!

R1 racer skrev:
2191589 Är det inte märkligt att våra premier sticker iväg om folk så ska gräma sig över små repor,en fågelskit bränt i lacken osv och plocka bolaget på detta. :rolleyes:
Inte ett jävla dugg märkligt nej :( Vi som har det bolaget får ju betala nån krona var för den här vurpan :4skrika

BigPhil skrev:

Skit.

Phil

Vilken djäkla tur att han bad om det och lycka till med nya hojen.

R1 racer skrev:

Jo, iofs men har man en fabriksny hojj (?) så är det ju tråkigt med repor. Jag skulle nog försöka putsa bort det mesta sen skulle polaren fått bjussa på en pizza eller något. Skulle det vara allt för mycket så skulle, jag iallafall använda försäkringsbolaget.

Edit: Är inte så insatt i försäkringar men kan inte någon av hans gälla, typ hemförsäkringen?

BigPhil skrev:

Skit.

Phil
Varför vet du inte ens om en bekant har körkort eller :7peta
Låter skumt tycker jag :hihi

R1 racer skrev:

förvisso, men om jag köper en ny hoj och polaren skall provsitta den och lyckas repa den för 10 k hade jag inte blivit så glad... man vill ju gärna ta reposkulden själv :hihi

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing