F*n, J*la, Sk*t!

nicke skrev:
tackar för alla svar, jag är hemskt tacksam!... ska pröva ikväll och se om jag kan få bort kladdet... om något skulle gå åt pipan är det någon som vet hur mycket det kostar att lacka om hela paketet?...

Tja, det är väl minst 5-10 st av lillebrors barnbidrag :hihi
 
Är inte din morsa o farsa ersättningskyldig för allt som deras son har sönder?

Hade han smygit in i "rummet"? Vart har du hojen?

/ Hannes
 
jag som inte har ett kapell eller garage gjorde det bästa av situationen, rullade in den på rummet... ;) jo, om färgen lossnar så få morsan betala nylackering eller liknande, kan ju säga att lillebrorsan blir utan pengar på ett bra tag isåfall...
 
kladd

Testa med kemiskt ren bensin så går det nog bort.Eller kanske en sån där remover som tjejer har för att ta bort nagellack.
 
motard skrev:
Testa med kemiskt ren bensin så går det nog bort.Eller kanske en sån där remover som tjejer har för att ta bort nagellack.
Testa inte med aceton eller bensin om du inte vill förstöra lacken onödigt mkt!
 
nicke skrev:
vi tänkte köpa acetonfritt nagelborttagnings medel, de ska nog funka... men morsan glömde köpa de igår... få se ikväll om vi får bort kladdet...


Förtunning aceton kemiskt ren bensin går alldeles utmärkt. Det viktiga är att du LÖSER färgen inte SKRUBBAR bort den, så "dutta" med en ren trasa så går det bra.. Lycka till!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top