F**ing spam (prosurvival.net)

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Hatar spam och nu har tydligen "en vän" omtänksamt nog gett prosurvival.net min adress. Vill att de ska få lite dålig kritik för spam:

I got this email yesterday from prosurvival.net and wonder where the hell they got my email address from. I am part of several forums and highly suspect a US based (Yamaha) R1 forum.

"A friend gave me your email address" and the swedish name Lena as sender seems like a nice try that would possibly fool someone who is retarded and have never used the Internet.

I tried to reply and asked them to give me the name of my friend so I can have a chat with him/her :) Response was that the email box was full. Anyone who knows of another address to prosurvival.net? I'll try info and so on for now.

Okidok, hope Google picks this post up since I f**ing hate spam. If it was the normal "marry a russian lady" type of spam I would of course not bother but now these stupid idiots think that people may even register and start using their forum...

Site is: prosurvival.net

Datum: Wed, 25 Nov 2009 16:01:10 -0800 [01:01:10 CET]
Från: lena@vip.prosurvival.net
Till: xx
Ärende: Looking for other riders and drivers

Hey, looking for other riders and drivers and people who like Motorcycles and Cars. A friend gave me your email address.
Join me on Prosurvival.net. Its a free super-community.
PROSURVIVAL GLOBAL MOTORSPORTS COMMUNITY - Motorycles Cars Music Babes and More.
1. Groups, Meet ups and BIKE NIGHT notifications.
2. 50% off discounts on bike gear, tires, etc.
3. Daily "BABE OF THE DAY" notification.
4. Blogs, Articles, Racing Tips, Safety Tips,
5, Top Music Pics, and daily uploads of new great music.
6. Videos, top Racing News and race videos.
7. Trip Planner.
8. Motorcycle and Car Safety tips and techniques.
9. How To Videos.
10. Dealer Givaways and Discounts.

Det funkar faktiskt hyfsat med min riktiga som jag använt i flera år. Jag har två till som jag använder på tveksamma siter och tävlingar. Det är inte mycket som smiter igenom mitt spamfilter och Outlooks filter. Det här gjorde dock det och är otroligt störande.

Det var just det där med a friend i en bisats som stör mig som f*n. Hade de skrivit "vi snodde din adress från ditten och datten och är helt shameless" så hade det nästan känts bättre. Jag ska fan droppa en lastbil med reklam på deras uppfart och skriva att "a friend told me you like a lot of junk on your driveway".

Regel nr 1: använda alltid en slaskadress för forum.

Japp, samma sak för mig.

Samma sak här, de har fått tag i en adress som annars brukar vara spamfri. Adressen är använd på bland annat www.r1-forum.com så det kan ha fått skiten därifrån.

Last edited:
Men va i helvete. Nu fick jag ett till. Nu ska de dö.

wow, har du fått två mail och exploderar? Skapa ett eget filter och blockera/släng mail från den domänen. Problem solved.

Jag vet, jag vet att det är asenkelt. Det som stör mig till döds är att det verkar vara en hyfsat legit site som tar till fulknep för att få användare. Det känns ungefär som att Swedie skulle börja spamma "en vän tipsade om ditt namn", ingen opt out möjlighet i mailen, börja skicka regelbundna mail och ingen kontaktinfo på siten (om man inte registrerar sig).

/Kaminmannen

Jag var in och kollade på sidan, hysteriskt jobbig. Får också en del mail av samma typ dock inte från den siten men allt skit åker i spamlådan ovillkorligen...

Det är inte så enkelt att de är samarbetspartner till något annat forum där du är reggad? Är ofta står det ju som bekant i avtalen att man godkänner att de får sprida information vidare till sina partners.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg