F: Hemmagjort slipon

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Måndagar är tråkiga, så jag gjorde en liten kortfilm på hojen min med hemmagjort "slipon".
Tyvärr slirar kopplingen som om jag stoppat in bananskal i korgen, och av någon djävulsk anledning så tonar kameran ner ljudet såfort jag närmar mig....men men, det är åtminstonde rörliga bilder med ljud...

[YOUTUBE-ID]QbBh0S3YgtA[/YOUTUBE-ID]

detta lät säääxxigt!!

vill höra mer..:yoparty

hoppas man får höra dig blåsa genom järntorget imorrn, då jag har mitt kontor där.

God damn!!!

Akta så inte brölröret tar i om du lägger ner bara.

är där bara en rörbit? har funtat på samma men det låter så förbannat!

Tuffaste är ju när det låter wwööööö-BRRRÖÖÖÖÖÖÖL!!! och så kommer en Nissan Micra rullandes i 30 mitt i bild.

Har du ingen bild? Eller skäms du över dina hantverkasskills :hihi
Nerå, men orgljuddämparen på FZR är inget att leka med. Känns som den knappt är igång när orgdämparen sitter på. Kör med tomt V/H slipon på min, låter riktigt bra :)

Och två tanter på Garphyttans ålderdomshem satte blaskkaffet ner i andningsäcken och strök med av bara farten.

Lät såklart gosigt som attans, men det är ju inte så praktiskt kanske.

Har du ingen bild? Eller skäms du över dina hantverkasskills :hihi
Nerå, men orgljuddämparen på FZR är inget att leka med. Känns som den knappt är igång när orgdämparen sitter på. Kör med tomt V/H slipon på min, låter riktigt bra :)

Är ju en bild i början, precis efter texten :va

Och två tanter på Garphyttans ålderdomshem satte blaskkaffet ner i andningsäcken och strök med av bara farten.

Lät såklart gosigt som attans, men det är ju inte så praktiskt kanske.

Haha, sicket öde:D
Nä, det är ju klart, men hade somsagt en liten insats i som nog sköts iväg som en projektil någonstans mellan multen och mullhyttan när jag skulle blåsa om svärmor min :hihi

Får tillverka en ny :fakta

Last edited:
japp.
Hade en liten insats i men den flög ur då jag klantade mig och glömde dra åt klämman ordentligt :D

Jag har en liknande rörbit till min.. Körde bara en testrunda med skiten sen höll mina öron på att blöda.. Insatsen dämpade inte så mycket, dessutom flög skiten iväg ganska så omgående :huvet .. Nu kör man med ett kortat telco slip-on! 16cm kapade jag av... Blev betydligt snyggare och en helt okej ljudnivå.. Inte för högt och inte för lågt!!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back