F: CR250 i gokarthallen i S-tälje

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
En rulle från hallen som jag knåpat ihop.

Gå in här http://sporthoj.years2.com/
filmen heter 051023_Max_CR250_S-talje.mpg
eller prova här om det inte funkar ftp://sporthoj:sporthoj@ftp.years2.com

Tack till snälla John här på forumet som hostar filmer :Bugar :Bugar :Bugar

CR250 med inte optimal drevning direkt :hihi men snabbt går det :tummenupp
max7fg.jpg

Last edited:
Fy fan, det såg riktigt kul ut. Skulle varit kul med en egen kategori för 2t motarder. (Så jag får en anledning till att köpa en) :)

Man ska ju hänga med på rakorna också. Vad jag vet finns de ingen som kör 2T på motard tävlingarna.

DT125R skrev:
Man ska ju hänga med på rakorna också. Vad jag vet finns de ingen som kör 2T på motard tävlingarna.

Har för mig det finns en kille som tävlar i SM med en KX250. ser riktigt läckert ut. och snabb verkar han vara
:)

DT125R skrev:

Det finns flera st. Jocke Karlsson körde en kawwa 250 i 450 klassen hela 2005 & slutade totalt 2:a. I Open klassen finns det ingen 2-t som kört SM i år, men så sent som förra året körde Jocke Engström en kawwa 500 & där är ju det sista som saknas effekt.
I övriga tävlingar har det funnits KTM, Honda & kawwa 2-t maskiner. Bla. jag började sässongen på en KTM 380 :)

Bifogat

• 162_6216_small.jpg
    162_6216_small.jpg
    98.6 KB · Visningar: 210
Ojjsan, det visste jag inte.

2:a i 450 klassen med en 250, mycket intressant. Så det är KX250 man ska satsa på?

DT125R skrev:

2:a i 450 klassen med en 250, mycket intressant. Så det är KX250 man ska satsa på?

På öppna & snabba banor hade han lite för lite effekt för att haka på såg det ut som. Men det är ju inte många banor som ser ut så i sverige. När det va trixigare & dåligt underlag hade han fördel av lägre vikt.

Det fungerar nog lika bra med vilken modern 250 som helst.

Ingen som har några filmklipp på tvåtaktare som tävlat i SM?gärna jocke engströms kawa 500 :Bugar
filmen funkar inte för mig,nån som kan lägga upp den nån annanstans? :huvet

Brännström skrev:
Ingen som har några filmklipp på tvåtaktare som tävlat i SM?gärna jocke engströms kawa 500 :Bugar
filmen funkar inte för mig,nån som kan lägga upp den nån annanstans? :huvet

Jag har ett klipp som heter masters-of-supermotard där han är med. Finns ev. på bikeproject.com eller kanske på SH servern?

Barrett skrev:
På öppna & snabba banor hade han lite för lite effekt för att haka på såg det ut som. Men det är ju inte många banor som ser ut så i sverige. När det va trixigare & dåligt underlag hade han fördel av lägre vikt.

Det fungerar nog lika bra med vilken modern 250 som helst.
Jag tror knappast det skiljer många hästkrafter, han har garanterat mer än vad jag har iaf. (såg blandannat att det satt samma topp på den som på hondas 250-räser, eller samma märke å modell iaf) Däremot är det ju lite utmaning att ta fart ut på rakan jämfört med fyrtakt!

250 2t är kul och man lär sig köra hoj bra på dem, tycker inte alls det är fel val för supermoto! Även om det kanske begränsar en lite ifall man jagar topp-placeringarna... He jer ba å köp!

DT125R skrev:

nja en KX250 är ju om du ska komma 2a för att komma 1a ska du ha en CR250

John skrev:
Min server kommer ganska snart upp, hoppas jag. Den har råkat ut för den största attacken hittills.. :(

fortfarande nere?, skulle vilja se filmen o höra ljudet!,:yoparty ingen som hann få ned den och kan skicka upp den på något ställe? :Bugar

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back