F-bolag kontra antal år körkort??

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
Hejsan,ringde länsförsäkringar och frågade om försäkring på en R6.Damen jag pratde med hade inte en susning och beklaga sig över att hon inte hade listan framför sig?!?!.Däremot sa hon att om du haft mc-kort i fem år och bla bla om ditten och datten så hade dom en sån här och si sån här försäkring med mera

Frågan då?...hur vet dom hur länge jag haft Mc-kort?.Kollar dom upp det eller ska man bli tvungen att skicka in kopia på stt mc-kort eller hur går det till?

Nybörjaren

Nybörjare skrev:
Frågan då?...hur vet dom hur länge jag haft Mc-kort?.Kollar dom upp det eller ska man bli tvungen att skicka in kopia på stt mc-kort eller hur går det till?
Nybörjaren

Kollar körkortsregistret hos vägverket. Där kan de också se om du haft körkortet indraget etc. :huvet

//daniel

Med ditt personnummer kan de se exakt vad de behöver..
Många bolag har en offroadförsäkring, men vad hjälper det att premien är billig då det är 10 000 kronor i självrisk vid stöld för en hoj som kanske är värd 20-25 k. :kocko

Jag fick ringa runt, jag valde Bilsport/mc specialförsäkringar, de har inte som många andra bolag massa tolkningar på strypningar mm, de kollar bara upp modellen efter en lista sen får man en premie, därmed basta.

De har ju även classica försäkring på 20 år gammal hoj, med en helårs, helförsäkring för ca 1200-1500 kronor(jämförde vissa äldre hojar med läns, och folksam och de begär minst 5 ggr mer!!)

Som jag har hört, så är första Hojåret värst premiemässigt, MEN de går alltså inte efter om du haft hoj försäkrad UTAN hur många år du haft körkort, exakt samma regler som med bilar då man förr kunde få premier efter ha haft försäkrat i många år, men sen ändrade de till hur många år du haft körkort.

kle1991 skrev:
...De har ju även classica försäkring på 20 år gammal hoj, med en helårs, helförsäkring för ca 1200-1500 kronor(jämförde vissa äldre hojar med läns, och folksam och de begär minst 5 ggr mer!!)...

1383:- är det som gäller i år och det är den fina försäkringen som gjorde det möjligt för mig att ha hoj här i Gbg.
Undrar hur det blir med premien när de första GSX-R kvalificerar sig nästa år...

Som det är nu är det ju klart billigare att ha en gammal 750 än en EU-moppe :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti