Første OFFESIELLE bilder av Nye Gixxer 1000

Ja, tar man bort det extremt fula avgasröret o sätter på ett snyggare slip-on o plockar bort dom fula spegel/blinkers touring varianten så ser den snygg ut.

:va Jag gillade inte svetsningen på ramen... ser ut som hemmagjord .. o så många svetsställe... :confused:

Tycker det var bättre förr.....

Det är samma inom hoj- som bilvärlden. Allt likriktas. Snart kan man inte se någon skillnad mellan två sporthojar av olika märke.

Crille skrev:
Yngve detta är inte den färdiga maskinen,den nya Gixxern kommer ha
Seat Pipes enligt säkra källor.....
Så du vedder også imot meg?
100kr ?

Crille skrev:
Jag tror inte på denna bild innan hojen visas på mässan i IRL
Men Bike skriver ju att den förra bilden var datamanipulerad, vilket den bilden de visar nu inte är.
Lanseringen i Sverige ska ske i pressen i mitten av September och det kräver att man skickar ut annonsmaterialet ca 1 månad innan tidningarna kommer ut, och då menar jag inte Aftonbladet och dylikt utan just tidningar som Bike, Allt om Mc osv.

Klart som korvspad att det är rätt bild!

McB skrev:
Bike - din outsinliga källa av absolut sanning i MC-världen. :rolleyes:

Er enig i at BIKE og div andre magasin er ikke akkurat de man skal stole mest på når det gjelder visse ting men det du skriver dær er nesten et hot.

Håper ikke alle svensker er like ignorante som et par på denne "tråden".

Det er skremmende hvor fort enkelte hopper på og rakker ned på noen som faktisk KOMMER med rette opplysninger.

Jeg var først i fjor med bilder av nye ZX10, CBR 1000 og R1 og først i år med nye GSXR 1000.

Fra nå av skal jeg bare skrive skit som resten hær på sporthoj.com eller skal jeg si dritprat.com

OK da... jeg tuller litt jeg og men seriøst så er det enkelte som burde lære seg litt folkeskikk...

Crille skrev:
Jag tror inte på denna bild innan hojen visas på mässan i IRL

Men hvis du ikke er selv på messen.. må jeg da vente på pengene til du selv ser den IRL? Og hvilken messe snakker vi om? Den i Munchen eller den hjemme på gårdsplassen din?

Pay up sucker........ :)

Det enda designmässigt som jag gillar är bakdelen som äntligen går lite utanför ramarna som varit de senaste åren, den påminner lite om Falcons bakdel faktiskt (inte ljuddämpen då förstås). :tummenupp
Fronten är lika ful som tidigare faktiskt men den moppen lär ju röra på sig.... :brinnerup

alltså varför ser ljuddämparen ut sådär nån inbyggd avgasrening som tar mycket plats eller? annars kan man ju inte bygga nåt så fult utan att få böter eller nåt............

Yngve skrev:
Men hvis du ikke er selv på messen.. må jeg da vente på pengene til du selv ser den IRL? Og hvilken messe snakker vi om? Den i Munchen eller den hjemme på gårdsplassen din?

Pay up sucker........ :)

:D
:corn

Yngve skrev:
Er enig i at BIKE og div andre magasin er ikke akkurat de man skal stole mest på når det gjelder visse ting men det du skriver dær er nesten et hot.

Håper ikke alle svensker er like ignorante som et par på denne "tråden".

Det er skremmende hvor fort enkelte hopper på og rakker ned på noen som faktisk KOMMER med rette opplysninger.

Jeg var først i fjor med bilder av nye ZX10, CBR 1000 og R1 og først i år med nye GSXR 1000.

Fra nå av skal jeg bare skrive skit som resten hær på sporthoj.com eller skal jeg si dritprat.com

OK da... jeg tuller litt jeg og men seriøst så er det enkelte som burde lære seg litt folkeskikk...

Jag ifrågasätter inte din förmåga att ge korrekta uppgifter, det har jag ingen anledning att göra. Och hur du kan tolka det som ett hot, det förstår jag inte. :3freak

Det jag däremot ifrågasätter, och kommer fortsätta ifrågasätta så länge jag lever (eller så länge tidningen inte ändrar sig), är Bikes trovärdighet. De har haft fel så många gånger förr.

Dessutom tvivlar jag på att Suzuki, som de senaste åren har tillverkar grymt snygga sporthojar, skulle släppa ett missfoster som denna "GSX-R 1000". Det är allt.

McB skrev:
Jag ifrågasätter inte din förmåga att ge korrekta uppgifter, det har jag ingen anledning att göra. Och hur du kan tolka det som ett hot, det förstår jag inte. :3freak

Det jag däremot ifrågasätter, och kommer fortsätta ifrågasätta så länge jag lever (eller så länge tidningen inte ändrar sig), är Bikes trovärdighet. De har haft fel så många gånger förr.

Dessutom tvivlar jag på att Suzuki, som de senaste åren har tillverkar grymt snygga sporthojar, skulle släppa ett missfoster som denna "GSX-R 1000". Det är allt.

Min svensk er ikke den beste så jeg fant ikke et bedre svensk ord enn hot... beklager viss det var et fel ord men det jeg mente var at det var en nedvurdering av BIKE i dette spesielle tilfellet dær disse bildene av FLERE er publisitert som EKTE og OFFISIELLE bilder.

At du ikke tror på dette er din sak men jeg har en tendenst til å tro på noe som kommer direkte fra Suzukifabrikken.

Selv om du ikke synest at Suzuki burde komme ut med et så fult avgassystem så har jo Suzuki vitterlig gjort det.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna