Förvirrad!

Brodde!

Skönt att se att du satt "flames" på din "flamma"..... :D
Mycket skön ironi tycker jag.... för bra brann den, eller hur?!

Se om vi får tillfälle att åka lite åland till våren?
Jumbonas egen kamp?! Får se om jag kanske kör 660 då....
Har f-n inte hunnit åka nåt iår, blivit pappa, byggt garage m.m.
Ska hojpendla till jobbet nästa år, därför tänkte jag byta.

Ha det!

/Andreas
 
Hondacrf450sm skrev:
Ska hojpendla till jobbet nästa år, därför tänkte jag byta.
/Andreas

Tjenare Killen! :Bugar
Ta dig i kragen du med och tjacka 420:is 625:a! :tummenupp
Vart skulle annars en 660 ta vägen med dig?
Ska bli kul att träffas, hoppas att du får "pappaledigt" i vår, så vi kan ta upp kampen igen.
I år är det din tur att ligga bakom.... :D
 
Last edited:
9 L i 625/660
12 L 640

Första gången jag satte mig på min 640 -01 trodde jag att skulle skita på mig pga att tanken var så smal. Efter en tur på rörken utanför uppsala så bestämde jag mig att byta till en 625 för den var smalare :D
625 är en mkt bra hoj med eller utan el-start. Pröva mer i vår eller åk till olle och titta på 625 -02
 
motardnisse skrev:
9 L i 625/660
12 L 640

Första gången jag satte mig på min 640 -01 trodde jag att skulle skita på mig pga att tanken var så smal. Efter en tur på rörken utanför uppsala så bestämde jag mig att byta till en 625 för den var smalare :D
625 är en mkt bra hoj med eller utan el-start. Pröva mer i vår eller åk till olle och titta på 625 -02

Om jag förstår rätt:

625/660: Mer Race, Oftare service, Mer banvänlig, Obekvämare.

640: Mindre race mer "brukshoj", Mer sällan service, mindre kul å stunta med, Gathoj

Jag e ju rookie på SM så vad ska jag aha. Kan det inte vara som på R hojjar. Ju mer HP ju bättre! :fyllisar
 
P-son skrev:
Om jag förstår rätt:

625/660: Mer Race, Oftare service, Mer banvänlig, Obekvämare.

640: Mindre race mer "brukshoj", Mer sällan service, mindre kul å stunta med, Gathoj

Jag e ju rookie på SM så vad ska jag aha. Kan det inte vara som på R hojjar. Ju mer HP ju bättre! :fyllisar

Tja!

Ingen tvekan om att alla dessa hojar går att ha kul med och att stunta med om man vill det. Varje hoj har ju sin stil, och vad som passar dig vet ju bara du. Trist svar va? :D
Men säg så här då:
Om du funderar på att toura lite inne i stan och till och från jobbet och göra en och annan wheeli/stoppie så kanske en 640 är nåt för dig.
Men istället för att köpa en 640 och sedan för att få mer effekt så köper du till en massa "lull lull" till den, så tycker jag att du kan lika gärna köpa dig en 625 eller 660 med en gång.
För mer effekt vill du i alla fall ha förr eller senare.

Trist att det är "fel" årstid just nu men att testa hojarna är nog det enda svaret.
Priset på dessa tre är det ju inte så blodig skillnad på.
Men för guds skull, testa då välinkörda hojar där inte strypning eller inkörning sätter gränserna. Blir så missvisande annars.
Lycka till i letandet. Jag hade tur. Jag slap fundera, jag blev tillsagd. Och det ångrar jag inte idag. :tummenupp

Brodde
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top