förvirrad

hassevtwin

stand for the fire demon
Gick med
14 May 2007
Hoj
S&S harley
hallå jag undrar bara varför ni kör med tröjjan utanför skinnstället gör den sig inte bäst under...

somsagt stället blir fullsmackat med diverse insekter, lättare att tvätta en tröja eller bara skaka av när flugorna har torkat.... det är iaf av den anledningen jag använder tröja....

somsagt stället blir fullsmackat med diverse insekter, lättare att tvätta en tröja eller bara skaka av när flugorna har torkat.... det är iaf av den anledningen jag använder tröja....

Enklare att tvätta en tröja i maskin än att dra av skinnstället med en fuktig trasa? Knappast.

Enklare att tvätta en tröja i maskin än att dra av skinnstället med en fuktig trasa? Knappast.

Och vad gör man åt groparna som blir i skinnstället ?

Körde igår enbart för att båda tröjorna låg i tvätten, nu ser mitt ställ ut som en acneskadad hud...

Jag undrade också varför,tills jag köpte ett skinnställ som var så ventilerat och perforerat,att jag höll på att frysa arslet av mig,trots att det var 15 grader varmt.

men byxorna då blir det inte flugor på dom oxå kanske dags för underställ utanpå... gärna tips på fler forum tack pf

Jag tror att det är för att alla med skinnställ är posörer. Om skinnstället är smutsigt så är det inte lika coolt att hänga utanför korvan. Brukar ni ta på hojen en tröja eller jacka med när ni är ute och kör, för på den vill jag minnas att det fastnar flugor och skit? Nej, grejerna ska användas, visst ska man vara rädd om dom, men någon måtta får det väl finnas? Hajar att dom flesta fryser och inte får in någon tröja under men lite skit på stället har knappast någon dött av?

:tummenupp

Jag tror att det är för att alla med skinnställ är posörer. Om skinnstället är smutsigt så är det inte lika coolt att hänga utanför korvan. Brukar ni ta på hojen en tröja eller jacka med när ni är ute och kör, för på den vill jag minnas att det fastnar flugor och skit? Nej, grejerna ska användas, visst ska man vara rädd om dom, men någon måtta får det väl finnas? Hajar att dom flesta fryser och inte får in någon tröja under men lite skit på stället har knappast någon dött av?

:tummenupp
Medhåll fullkomligt. Förundras ständigt av dessa människor som inte verkar ha fattat att en hoj (med tillbehör) är en leksak, inte en prydnadssak. Det är fan så mycket vackrare med en hoj som varit med lite men används till det den ska, än en aldrig så välpolerad moppe framför korvmojen.

Fryser man funkar för övrigt en underställströja med tunn vindtät vindtät överdragströja (blir bara en aning tjockare än en t-shirt totalt) under stället bra istället för att dra en tjock tröja över skinnstället, så slipper man se ut som man åker och letar efter sin skolklass också. :blah

Fast det kanske jag bara tycker för att jag kör omkring i ett gammalt ställ fullt av lik, och aldrig ids tvätta hojen. :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT