Förvaring utav däck.

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Hallå!​

Utan något sökresultat gör ja en ny tråd och kommer här med frågan...

Som rubriken lyder, förvaring utav däck. Nu under vinter kommer det förmodligen bli lite kallt för däcken som i nuläget står raddade i boden intill garaget. Kommer bli förmodligen lika kallt där som ute, går självklart i nödfall ta in dom i garaget. Men det är inga högre plusgrader vi snackar om.. frågan är hur däckets gummi kommer att reagera på kylan. Vill självklart inte förstöra dom till nästa säsong. Inga sprillans däck, utan bättre begagnade träningsdäck. Någon som vet hur dom reagerar (om de reagerar) och i så fall om de blir nån kvalitetsnersättning pga utav den stränga kylan i boden?

// Li_G
 
Last edited:
Att ha dom i minusgrader är inte att rekommendera, jag hade iaf tagit in dem i garaget.
 
Kylskåpskallt är utmärkt men inga -grader då det skyndar på åldrandet och kan ge sprickor i däcket.

Lagra de gärna hängande på en stång vid+ grader så att inget däck ligger underst i högen och blir mosat...
 
Var som jag anade då. Blir att ta in dom i garaget så man inte förstör däcken helt. Och hänga upp dom blir nog att göra... även ett bra val av platsbristsynpunkt. Tack för svaren!
 
Om jag inte mins fel så sa en av Dunlop killarna att Mc däck inte ska förvaras under +5
 
Trådlyft i samma ämne, om man nu förvarat grejorna i kallförråd ett par tre säsonger hur illa kan det vara?
Om man inte hittar några sprickor i däcken är det fortfarande bara kass?

Anledningen till frågan är att jag gått och blivit student och pengar blev plötsligt en bristvara, tänkte därför maximera åkningen med lite gamla "bra å ha" mackor jag haft liggandes..

Fan, såg i efterhand att jag postat i racingdelen, min fråga gäller gatmackor.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top