DaPirate
Gudomlig sporthojare
Nu börjar alla trådar om stulna motorcyklar dyka upp som vanligt lagom till vårens intågande. Tyvärr är det så att det knappt går att ha en sportmc stående utomhus på natten om man inte bor i nån öde stuga på landet, knappt där kan man väl ha en mc nattetid hehe. Så..mitt tips är, kolla ifall du har möjlighet att förvara din mc nattetid i ett garage, cykelförråd, lokal el liknande. Seek..and you shall find..säger ordspråket. Kanske byggfirman gården bredvid kan hyra ut ett hörn billigt i deras lager om du frågar snällt, farbrorn med den lilla bilen i det stora garaget kanske kan dela med dig, det stora skyddsrummet som står tomt... etc etc Kanske får vi ner premierna och slipper trådar som: -Jag hade min R1:a -08 påkostad 50000:- med bla bla effektsystem, PC3, äkta bladguldsfälgar, ormskinnsadel etc ståendes på en parkeringsplats i en förort och den bara försvann inatt, nån som sett den? Blir så dyra försäkringar jue. Trevlig hojsommar allihop!
Last edited:
enligt en försäkringsgubbe jag pratat med är den typen av stölder mycket vanligare än vad vi hederliga tror