Förvaring av mc under sommaren?!

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjenare!

Sitter här o kikar runt efter en ny lägenhet och ny hoj. Där jag bor nu (på landet) har jag förmånen att låna in mig i ett garage 100m ifrån bostaden. Vad det gäller lägenheterna rent generellt i stan (läs i växjö) så verkar det vara dåligt med både garage, carport eller hojutrymme överhuvudtaget. Får man väl tag i en hyffsad lägenhet så är det åratal med kö till garagen. :huvet

Min fråga är till er som har dyra sporthojar och bor i större städer. Hur förvarar ni eran hoj? Har ni den ståendes på en parkeringsplats hela sommaren? I ett cykelförråd? I ett trapphus? Nu menar jag under sommarhalvåret. Man vill ju ha sakerna ifred så att säga. :mad:

Känns som man vill ha gångavstånd till hojen iaf...men det kanske är önsketänkande?! :va

//KaliZ

Tjenare!

Sitter här o kikar runt efter en ny lägenhet och ny hoj. Där jag bor nu (på landet) har jag förmånen att låna in mig i ett garage 100m ifrån bostaden. Vad det gäller lägenheterna rent generellt i stan (läs i växjö) så verkar det vara dåligt med både garage, carport eller hojutrymme överhuvudtaget.

Min fråga är till er som har dyra sporthojar och bor i större städer. Hur förvarar ni eran hoj? Har ni den ståendes på en parkeringsplats hela sommaren? I ett cykelförråd? I ett trapphus? Nu menar jag under sommarhalvåret. Man vill ju ha sakerna ifred så att säga. :mad:

Känns som man vill ha gångavstånd till hojen iaf...men det kanske är önsketänkande?! :va

//KaliZ

Ofta finns det parkeringsgarage under husen, och finns det inte ett i ditt så kan du hyra en ruta i andra hand av någon som inte behöver sin. Är man två eller tre hojåkare som går samman och hyr en parkeringsplats så blir det riktigt prisvärt.

kan ju alltid ha den i lägenheten?
om det finns hiss såklart!
vet ett par som kör den stilen.
lycka till med letandet

Ofta finns det parkeringsgarage under husen, och finns det inte ett i ditt så kan du hyra en ruta i andra hand av någon som inte behöver sin. Är man två eller tre hojåkare som går samman och hyr en parkeringsplats så blir det riktigt prisvärt.
Jo parkeringsgarage hade ju varit guld. Men det verkar som hela växjö är byggt för fotfolk eller cykelister. Finns parkeringsmöjligheter iform av parkeringsdäck som är öppet, men det känns sisådär oskyddat.

kan ju alltid ha den i lägenheten?
om det finns hiss såklart!
vet ett par som kör den stilen.
lycka till med letandet
I lägenheten är inget alternativ tyvärr...

//KaliZ

Gå med i närmsta lite större mc-klubb, så har jag fått tag på mina garage, genom kontakter i klubben. Det finns många fler mc-garage än man kan tro :fakta Eller som du gjorde nu då, startade en tråd på SH :tummenupp
Det kom ju upp ett förslag förut om en forumdel där man kunde hyra/hyra ut mc-garageplatser, men jag vet inte om Swedie nappade på det? :va

I GBG är "stående på parkeringen utomhus" helt uteslutande. Hojen försvinner eller blir vandaliserad. Allt är bara en fråga om tid, tyvärr..........

Får bli att tok-annonsera helt enkelt. Får väl hyra en parkeringsplats och köpa en container att låsa in hojen i annars... :rolleyes:

Alternativet är att ha 3mil enkel resa till hojen, men det känns får långt. Alldeles för långt. Skulle inte bli att man spontan åker lite en kväll...

//KaliZ

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...