Förundersökning startad?

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
fick idag reda på av en kompis att en förundersökning är startad av polisen efter min olycka!

jag med flickvän bakpå kör på en cyklist som kör ut rakt framför oss..

Vi kör helt i gällande med rådande hast. begränsning!

Problemet är att jag e 17 och inte 18 soim man måsta vara för att få skjutsa (idiotisk regel men ändå)

jag har inte hört något av polisen utan bara av en kompis som hört detta..

borde inte polisen höra av sig till mej?

vad kan hända med mig/ mitt körkort??

om dom tar mitt körkort blir det iaf 125 Jr till nästa år ;)

tråkigt ifall dom tar kortet ifrån dig!

blir det inte 2 år då indraget lämp osv?

Fick 300 spänn i böter för skjutsning på moped en gång. Hoppas att det inte är så mkt värre för lätt mc... låter väldigt hårt att ta kortet. En ren gissning är att det jämställs med att ha en passagerare för mycket i bilen.

Skjutsningen lär du ju åka dit för. Vad gäller själva olyckan så antar jag att dom är ute efter om det är vårdslöshet i trafik. Tror knappast dom är skyldiga underrätta dig för att starta en förundersökning. Ring o fråga om dom dragit igång nån, vet jag. Antar att du f.n. inte kan göra så mycket utom att fundera över om det finns vittnen o annat som talar till din fördel, om det skulle behövas.
/u

Tråkigt att höra Jonne. :(
Mitt tips är nu, SÄTT I STRYPNINGARNA! Finns alltid en risk att dom kommer och beslagtar din hoj som bevismaterial. Ha strypningarna i tills det hela är uträtt. Om inte polisen kommer vilja sätta dit dig så lär den andra killens försäkringsbolag vilja det och att du hade skjuts utan att få det ligger inte direkt på din plus sida hos dom. Dom kan då t.ex. påstå att du kunde ha kontrollerat hojen bättre och undvikt olyckan om du inte haft skjuts och haft lägre effekt.

berggren_martin skrev:
Fick 300 spänn i böter för skjutsning på moped en gång. Hoppas att det inte är så mkt värre för lätt mc... låter väldigt hårt att ta kortet.

Håller med..

jag råkade visst få det i mopped åldern jag med..

Ulf:

vittnen fanns det och polisen har pratat med alla..
jag kommer då inte ihåg så mycket med men...

EBS:

dom kan inte besvisa att strypningarna inte satt i när jag körde..
även om dom kommer hem och kollar det nu

Råkade ut för att polisen ringde och höll förhör ang olycka och efter nästan ett år fick jag ett brev från åklagare om att "brott kan ej styrkas".

Behöver inte betyda nåt...

Jonne , bara för att en förundersökning är inledd betyder inte det att det är dig dom vill åt , det kan vara vårdslöset av cyklisterna med , har du tänkt på den .........Hoppas det går bra .

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back