Förtal uteblir nog :)

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Hoj
zx6r 98
Hehe, idag smäller det. Runt 12-snåret så kommer man att veta vad nästa handling blir. Måste ju med viss sorg medge att det troligtvis inte blir någon stämningsansökan.

Men är det inte jävligt sorgligt att personer som jobbar med människor antas "ta det". Varför ska det behöva vara så att vi i utsatta arbeten (lärare, butiksarbetare osv) ska behöva ta vilken obefogad skit som helst utan att kunna försvara sig. Det låter som höjden av förnedring.

Det kanske är som Chrille min skyddsängel säger. Dags att byta jobb. Tyvärr så verkar det inte finnas så många lediga jobb på Arktis Forsknings-station. I de allra flesta andra jobb så måste man ju oundvikligen ha med folk att göra.
Kanske någon som har några tips på arbeten där man inte träffar folk?

Skönt var att dagen efter jag blev informerad om att skäll skulle komma så var det en elev här som helt oprovocerad som gav mig en godispåse!

Jaja, vi får väl se vad som händer.

Hoppas det löser sig!!!!

Idioter finns på alla företag.. De som inte verkar ha nått liv...

/Lännström

Gick det inte o lösa på annat sätt än o försöka stämma någon???

Personer som snackar skit drabbas av det i längden iallafall

Synd det förekommer iallafall

capi skrev:
Det kanske är som Chrille min skyddsängel säger. Dags att byta jobb. Tyvärr så verkar det inte finnas så många lediga jobb på Arktis Forsknings-station. I de allra flesta andra jobb så måste man ju oundvikligen ha med folk att göra.
Kanske någon som har några tips på arbeten där man inte träffar folk?

QUOTE]

Sök hit till Scania... det är skyddad verkstad på många ställen.
Ibland träffar man på folk som inte verkar ha haft med andra människor att göra förut... så de måste ju vara lika isolerade som på Arktis... :3freak

Har följt dina inlägg om detta och måste reagera lite...

1. Om du har personliga problem på ditt jobb, och känner dig förtalad...varför lägger du ut det på ett MC forum? :va

2. Om någon har gnällt om dig, till din chef....hur kan du ens fundera på att gå till DOMSTOL med detta för förtal? tror du ditt rykte på jobbet blir bättre?

Söker du sympatier här eller..?

Näe, detta är fel väg att gå med detta, get over it!
Om någon har ett problem med dig & snackar skit, så skit i det!
Om 10 personer gör det, så är det nog inte dom det är fel på utan dig...

Men i detta fallet så är det bara EN, så varför gå visare med det?

Lite tankar bara!

mossen skrev:

Lite sympati och stöd är väl aldrig fel att få :va
Det här är ju OT-forumet och här kan man ta allt som inte har med hojar att göra (till en viss gräns såklart).

capi skrev:
Skönt var att dagen efter jag blev informerad om att skäll skulle komma så var det en elev här som helt oprovocerad som gav mig en godispåse!

Det var säkert grundligt ollat! :hihi

Det finns faktiskt många företag där man inte får skäll i onödan. Lätt att glömma när man väl har vant sig vid ett visst företagskultur :tummenupp

Jobbar med TVP gubbar, som "Junior" på firman får jag skit varje vecka, men jag gräver inte ner mig över det, det finns ett liv utanför jobbet också...lägger hellre ner min energi på det! :tummenupp

Sorry om jag var grinig, jag peppar dig bara lite...skit i det där, låt det rinna av dig som vattnet på en gås!
Idioter finns det alltis gott om på arbetsplatser, alla har sina skäl att bete sig som svin, men det är deras problem inte ditt eller mitt! :arsele

/K

mossen skrev:
Har följt dina inlägg om detta och måste reagera lite...

1. Om du har personliga problem på ditt jobb, och känner dig förtalad...varför lägger du ut det på ett MC forum? :va

2. Om någon har gnällt om dig, till din chef....hur kan du ens fundera på att gå till DOMSTOL med detta för förtal? tror du ditt rykte på jobbet blir bättre?

Näe, detta är fel väg att gå med detta, get over it!
Om någon har ett problem med dig & snackar skit, så skit i det!
Om 10 personer gör det, så är det nog inte dom det är fel på utan dig...

Men i detta fallet så är det bara EN, så varför gå visare med det?

Lite tankar bara!

På fråga 1 svarar jag:
För att på detta Mcforum finns det en hel del trevligt folk som oftast har bra input på saker som händer. Detta inlägg befinner sig dessutom som någon redan poängterat i avdelningen OT= Off Topic = Inte särskilt sporthojsrelaterat. Ungefär i stil med fula bilder på brittan, pollar om husdjur och annat man inte behöver läsa/skriva om man inte vill.

på fråga 2 svarar jag:
Man får helt enkelt inte bete sig hur som helst. Nu visade det sig att det inte var så märkvärdigt det som sagts av denna elev utan bara "han verkar lite omotiverad typ, blablabla". Men om det hade visat sig att det hade handlat om ordentligt förtal så hade det naturligtvis fått vidare konsekvenser. I värsta fall en stämning. Och just i detta fall så handlade det inte om vad personen sagt till min chef utan om vad personen eventuellt springer runt och ljuger om till höger och vänster.

Tvivlar dessutom lite grand på dina tolkningar om du nu har följt mina inlägg så som du säger...

Skit samma, slutet gott, allting gott! :)

Det e bra o mobba de på jobb som är efter. Så försvinner de kanske och så kommer det kanske in nytt folk som är mer normala.

I ditt fall är det mest tragiskt och fullt förståeligt varför du vill anmäla det hela.

Mavve skrev:
Det e bra o mobba de på jobb som är efter. Så försvinner de kanske och så kommer det kanske in nytt folk som är mer normala.

I ditt fall är det mest tragiskt och fullt förståeligt varför du vill anmäla det hela.

Ett snällt inlägg från dig Mavve? :) :)

twinner skrev:
Allt löste sig iaf?

Yupp, visade sig vara typ ingenting?!?!? Det var ju inte ens värt att nämna, men chefen (projektledaren) kände sig tvungen att berätta det....var nästan så att hon ursäktade sig....

Nyheter
Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen