Försvunna nycklar till Gixxer, vad göra?

Status
Ej öppen för fler svar.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
alt att sparka igång hojen " rinkeby style " är att knacka in en smal skruvmejsel i tändningslåset, bygla ECU kontakt 23-28 så man loopar den och sen med en fet skiftnyckel starta hojen..plättlätt...om du frågar mig..:rolleyes::gnissla
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Jo jag förstår det, och det är allmänt skitsvårt att bevisa att hojen faktiskt är min.
Men nycklarna ligger iaf på botten av dalälven. :näsblod

vilken händelsekedja leder fram till att alla dina nycklar till din hoj hamnar på botten i dalälven ?

och vet du var så kan jag rekomendera att du snackar med din lokala dykklubb så kanske kan hitta dem mot en hittelön eller liknande ?
Det lär bli billigare. och så slipper vi nedskräpning !

undrar vad det blir i böter på att dumpa sina nycklar i älven?
 
Last edited:

GixxerHenke

Jag försökte iallafall.
Gick med
10 Jul 2011
Ort
Nårrje
Hoj
Ducati 999S
vilken händelsekedja leder fram till att alla dina nycklar till din hoj hamnar på botten i dalälven ?

och vet du var så kan jag rekomendera att du snackar med din lokala dykklubb så kanske kan hitta dem mot en hittelön eller liknande ?
Det lär bli billigare.

Hade bara en nyckel till hojen.
Sannolikheten att hitta en liten nyckel på en dyfylld botten är nog ungefär lika stor som att enbart få seriösa svar här.
Men fråga kan man alltid göra.
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Hade bara en nyckel till hojen.
Sannolikheten att hitta en liten nyckel på en dyfylld botten är nog ungefär lika stor som att enbart få seriösa svar här.
Men fråga kan man alltid göra.

Tja jag tycker faktiskt att du nästan bara har fått seriösa svar.
de flesta ger dig ett rätt seriöst svar, "Vi tänker inte hjälpa dig med en sådan sak utan du får ringa suzuki", är ett seriöst och bra svar.
varför ? för att vi vill behålla våra hojar utan att någon snor dem.
information om hur man går förbi de skydd som finns bör därmed inte spridas på ett forum som alla har tillgång till eftersom det gör skydden overksamma.

att då gå ut o försöka få reda på hur man fixar det visar att man med all sannolikhet inte har rent mjöl i påsen. oavsett så måste du ju få tag på nyckelämnen med rätt slipning mm för du tänker väl inte bryta upp din egen hoj och köra med uppbrutet tändningslås...

jag hade aldrig köpt en hoj med en nyckel.
leder bara till problem med försäkringsbolaget i slutändan.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Hade bara en nyckel till hojen.
Sannolikheten att hitta en liten nyckel på en dyfylld botten är nog ungefär lika stor som att enbart få seriösa svar här.
Men fråga kan man alltid göra.

Att tappa saker i sjön är lätt hänt. Det är så mina mobiltelefoner brukar sluta sina dar eller bli överkörda av hydrokopter.

Det här forumet är en guldgruva när det gäller att få svar på frågor om hojar men det är högt i tak och häcklas friskt.

Frågor om att få igång hojar utan nycklar och liknande frågor står dock inte så högt i kurs, speciellt om dom ställs av nyreggade medlemmar.

Motorcyckelstölderna har ökat lavinartat i år så det är extra känsligt.

Som många sagt fråga en Suzuki verkstad, och välkommen till forumet.
 

GixxerHenke

Jag försökte iallafall.
Gick med
10 Jul 2011
Ort
Nårrje
Hoj
Ducati 999S
Ok, ni får väl även tolka denna tråd som en "Hej, jag är ny här-tråd" och jag får väl tacka för det varma mottagandet.

Så nu får ni ursäkta mig, men jag ska lägga mig i fosterställning på köksgolvet, grina och äta glass.

Över and ut.
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Har inte gixer en kodbricka som följer med nycklarna som yamaha/honda har.

Så det räker man går in till ÅF o ger dom kodbricka o reg handligen så man är rätt ägare, så ficksar dom 1 ny nyckel.

Jag hade okså samma tråkighet, köpte hoj, 1 nyckel, förra ägaren tappa 2 av 3 nycklar.
 

KatanaLover

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Linde
Hoj
Gsx1260
alt att sparka igång hojen " rinkeby style " är att knacka in en smal skruvmejsel i tändningslåset, bygla ECU kontakt 23-28 så man loopar den och sen med en fet skiftnyckel starta hojen..plättlätt...om du frågar mig..:rolleyes::gnissla

haha, får jag då fråga hur du vet sånt? :banana:yoparty
:)
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Har inte gixer en kodbricka som följer med nycklarna som yamaha/honda har.

Så det räker man går in till ÅF o ger dom kodbricka o reg handligen så man är rätt ägare, så ficksar dom 1 ny nyckel.

Jag hade okså samma tråkighet, köpte hoj, 1 nyckel, förra ägaren tappa 2 av 3 nycklar.


Vilket leder tillbaka till svar nummer 1,3,5,78 och 5639.

Åk till den Suzukihandlare :tummenupp
 

bandit666

Bandit666
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Viva Las Uppsala
Hoj
Ett par stycken
alt att sparka igång hojen " rinkeby style " är att knacka in en smal skruvmejsel i tändningslåset, bygla ECU kontakt 23-28 så man loopar den och sen med en fet skiftnyckel starta hojen..plättlätt...om du frågar mig..:rolleyes::gnissla

Ja om du vill bränna hela elsystemet så ska du göra såhär
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Om jag hade blivit av med en nyckel till något av mina fordon och bara hade en reserv hade jag sett till att tillverka en ny reserv och kodat om dem om jag misstänkt att de fanns på en plats där de kan spåras tillbaka till mig.

Tycker nästan att dessa moderna stöldhinder är mer ett problem för ägarna än för tjuvarna. På något sätt har de alltid lösningen på hur man ska gå tillväga. Ägarna är hänvisade till återförsäljarna där de får köpa ny ECU, koda om nya nycklar om de råkar ha förlagt en liten kodbricka med ett par siffror på och slarvat bort sin enda nyckel.

Även om jag i grunden är positiv till startspärr så hade jag om jag fått välja vid köp valt en hoj utan larm och startspärr. I långa loppet innebär det mindre problem för mig som ägare. Är förresten startspärr ett krav från försäkringsbolagen numera på nya motorcyklar?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top