"Försvunna" delar hos en mc-handlare....vad skulle ni göra?

Jo så kan man ju göra....har de dock 1 års tid så är de kanske mindre att göra...eftersom antagligen inga kvitton på att originalsystemet kan hämtas där och där blir de nog svårt för köparen att tillhandhålla detta i efterhand. Jag skulle personligen aldrig köpa nått som är halvdant är säljaren snackar om annat....de ska funka på plats, inga "de fixar sig senare" grejer osv...annars kan säljaren ta sig i häcken :tungan
En fråga bara, vad är originalsystem fårr nått? Vad för del?

Last edited:
Rolle85 skrev:
Nu fattar jag inte...köpte du hojen för ett år sedan och nu tar du kontakt med den förra ägaren?

Nä, killen jag köpte hojen av köpte den av handlarna 2004-05-25.

Pebl skrev:
Jag har ju å andra sidan lite svårt att fatta hur man kan köpa en hoj där säljaren säger att "jovisst, originalsystemet ligger hos handlare ditt&datt sedan två år" utan att först kolla att det stämmer.

-Men så är jag ju en jävligt paranoid jävel iofs....

visst jag kanske är godtrogen men gjort är gjort. Men säljaren kommer att höra av mig, lita på det.

janoshki-jonaz skrev:
herregud ta i med hårdhandskaran...ring upp säljaren till motorcykeln o säg till ordentligt funkar inte det så banka in knäna på han...

Det kommer jag att göra, va så säker :fatta! :fatta!

Rolle85 skrev:
Jo så kan man ju göra....har de dock 1 års tid så är de kanske mindre att göra...eftersom antagligen inga kvitton på att originalsystemet kan hämtas där och där blir de nog svårt för köparen att tillhandhålla detta i efterhand. Jag skulle personligen aldrig köpa nått som är halvdant är säljaren snackar om annat....de ska funka på plats, inga "de fixar sig senare" grejer osv...annars kan säljaren ta sig i häcken :tungan
En fråga bara, vad är originalsystem fårr nått? Vad för del?

Alltså, jag har inget case mot handlaren, det kan bara säljaren driva. Handlaren har rent juridiskt ingen rätt att sälja av annans egendom som de utan tidsbegränsning i (tex ett avtal) tagit på sig att förvara. Alternativt måste de kunna bevisa att de försökt få tag i ägaren och talat om läget men inte fått någon reaktion. Det har de inte gjort, grejorna har bara försvunnit och det är handlarens ansvar, punkt slut. Men som sagt, de är bara snubben jag köpte hojen av som kan agera mot handlaren.

Hela 4-2 systemet som sitter från fabrik. Bra att ha vid besiktning tex..

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!