Försvinner garantin om man stryper hojen själv?

Teletha

Ny medlem
Gick med
31 May 2017
Hoj
Kawasaki vulcan s - 15
Tänkte strypa en hoj till 35 kW tänkte höra om någon vet om garantin blir påverkad?

killen på verkstaden sa att bland annat BMWs garanti försvinner om du gör minsta lilla modifikation på hojen tex byter blinkers.

killen på verkstaden sa att bland annat BMWs garanti försvinner om du gör minsta lilla modifikation på hojen tex byter blinkers.

Det där är en sanning med modifikation. Garanti och reklamationsrätt är lagreglerat och då är miniblinkers ingen ursäkt om motorn rasar. Men att göra modifikationer som förändrar ett subsystem av hojen tex motorn så försämrar du ditt utgångsläge för att kräva garanti på denna del.

Ett typiskt exempel är i bilsvängen där tillverkarna avsäger sig motorgaranti när man har chippat om.

- - - Updated - - -

Erbjuder inte Kawasaki A2 strypning till Vulcan ?

jo så klart garantin försvinner på den modifierade delen i fallet ovan el systemet eller i varje fall en del av det. min poäng var snarare att visa hur pass noga dom är när du gör något själv.

i mitt fall var det ny hoj som gått 3-400 mil där kopplingen rasade och jag hade ett akra helsystem på, men verkstaden vad snälla och fixade det åt mig ändå.

Får någon strypa ett helfordonsgodkänt fordon?

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage