Försvinner garantin om man stryper hojen själv?

Teletha

Ny medlem
Gick med
31 May 2017
Hoj
Kawasaki vulcan s - 15
Tänkte strypa en hoj till 35 kW tänkte höra om någon vet om garantin blir påverkad?

killen på verkstaden sa att bland annat BMWs garanti försvinner om du gör minsta lilla modifikation på hojen tex byter blinkers.

killen på verkstaden sa att bland annat BMWs garanti försvinner om du gör minsta lilla modifikation på hojen tex byter blinkers.

Det där är en sanning med modifikation. Garanti och reklamationsrätt är lagreglerat och då är miniblinkers ingen ursäkt om motorn rasar. Men att göra modifikationer som förändrar ett subsystem av hojen tex motorn så försämrar du ditt utgångsläge för att kräva garanti på denna del.

Ett typiskt exempel är i bilsvängen där tillverkarna avsäger sig motorgaranti när man har chippat om.

- - - Updated - - -

Erbjuder inte Kawasaki A2 strypning till Vulcan ?

jo så klart garantin försvinner på den modifierade delen i fallet ovan el systemet eller i varje fall en del av det. min poäng var snarare att visa hur pass noga dom är när du gör något själv.

i mitt fall var det ny hoj som gått 3-400 mil där kopplingen rasade och jag hade ett akra helsystem på, men verkstaden vad snälla och fixade det åt mig ändå.

Får någon strypa ett helfordonsgodkänt fordon?

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back