Försvarets reklambudget inför 2013!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Försvaret höjer o skenerat sin reklambudget från 61 miljoner i år till 151 miljoner nästa år.

http://www.tv4.se/nyheterna

Eftersom försvaret är Sveriges näst ineffektivaste organisation efter Polisen så får man hoppas att det tar pengarna från befintlig verksamhet, där finns de med råge i form av effektiviseringar och prioriteringar.

skenerat?

Det spammas trådstarter från någon nu.

Hur mäter man ineffektivitet hos polismyndigheten, bara en liten stilla undran. Ser man på hur mycket pengar de drar in kontra kostnader för organisationen eller kollar man på lösta kontra olösta brott?
Inte för att vara den som är den men jag skulle gärna vilja se källan till just dessa mätningar över polisen. Försvarets behöver man inte se, de ÄR ju den mest ineffektiva organisationen vi har. Vi krigar inte, men det kostar pengar ändå. Slut.
Polisen gör ju åtminstone något för pengarna, de stoppade bland annat mig i torsdags.

Och du tycker att försvaret gör av med mycket pengar nu för tiden ? Gå tillbaka några år så ser man vilken sjuk summa de bara kastat i sjön.

Och du tycker att försvaret gör av med mycket pengar nu för tiden ? Gå tillbaka några år så ser man vilken sjuk summa de bara kastat i sjön.

Ja jag kostade dom en massa pengar och dom kommer aldrig ha någon nytta av mej!

Förutom möjligtvis som kanonmat..

Ja jag kostade dom en massa pengar och dom kommer aldrig ha någon nytta av mej!

Förutom möjligtvis som kanonmat..

Jag tog de enda rätta beslutet. Jag var oseriös på mönstringen och därav kosta jag ingenting :D Då blir man den som får springa först väl ?

Jag tog de enda rätta beslutet. Jag var oseriös på mönstringen och därav kosta jag ingenting :D Då blir man den som får springa först väl ?

ja jag hade ändå inga framtidsutsikter efter gymnasiet så jag kunde lika gärna rycka in.

Dessutom är jag sjuukt snygg i gröna kläder och utan hår :P

Hur mäter man ineffektivitet hos polismyndigheten, bara en liten stilla undran. Ser man på hur mycket pengar de drar in kontra kostnader för organisationen eller kollar man på lösta kontra olösta brott?
Inte för att vara den som är den men jag skulle gärna vilja se källan till just dessa mätningar över polisen. Försvarets behöver man inte se, de ÄR ju den mest ineffektiva organisationen vi har. Vi krigar inte, men det kostar pengar ändå. Slut.
Polisen gör ju åtminstone något för pengarna, de stoppade bland annat mig i torsdags.

varsågod; allas vår kära polis:

http://www.dn.se/ledare/signerat/polisen-vill-inget-se-vill-inget-hora

Hemvärnet ringde häromdagen och ville rekrytera mig. :lol
...fast å andra sidan ville mina befäl att jag skulle bli yoff så de där tokerierna är väl någon sjuka som går i branchen.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park