Försvarets flygraka utanför Sjöbo

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
Tjemoss hallå

Någon som har ett humm om vad som händer där? Har det körts illegallt där på senare år, eller har håller de fortfarande "koll"?? På Eniros flygfoto ser det ut som om där är stora saker placerade mitt på rakan, någon slags uppställning..?

Jag letar efter ett bra ställe att provköra en gokart på. Asfalterat, stort och långt från bebyggelse...

Mvh, Joakim
 

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Ort
Lite här o där...
Hoj
ja
Pålle skrev:
2593032 Tjemoss hallå

Någon som har ett humm om vad som händer där? Har det körts illegallt där på senare år, eller har håller de fortfarande "koll"?? På Eniros flygfoto ser det ut som om där är stora saker placerade mitt på rakan, någon slags uppställning..?

Jag letar efter ett bra ställe att provköra en gokart på. Asfalterat, stort och långt från bebyggelse...

Mvh, Joakim


Det funkar bra att köra där även om det är otillåtet. Det jobbiga kan nog vara att komma in med racebussen :va (låst grind)
 

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Polisen har det somövnings område.
Det är övnings hus du ser på bilderna.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
De är måttligt roade och vill de så kan man nog åka på nån åtalspunkt.

Varit där med delar av RR gänget,sist kom både polis och försvaret och jaga bort oss,vänligt iförsig denna gången utan nån påföljd.

Säkert kringboende som oxå kan höra,störas och ringer.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Bivaröd

Vet ej hur det ligger till med Bivaröds flygraka nuförtiden.
Där hade iallafall Kristianstadsgänget tillgång att köra tidigare.
En bit dit men annars en fin raka.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Pålle skrev:
2593032 Tjemoss hallå

Någon som har ett humm om vad som händer där? Har det körts illegallt där på senare år, eller har håller de fortfarande "koll"?? På Eniros flygfoto ser det ut som om där är stora saker placerade mitt på rakan, någon slags uppställning..?

Jag letar efter ett bra ställe att provköra en gokart på. Asfalterat, stort och långt från bebyggelse...

Mvh, Joakim

Björka flygbas är bevakat och det sker täta kontroller av området med beväpnad personal och hund.
Basen används fortfarande för övning och för vissa transporter. Det landar/startar en o annan Herkules C-130 där.

Det är ajja bajja att använda det området.
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
JKay skrev:
2594092 Björka flygbas är bevakat och det sker täta kontroller av området med beväpnad personal och hund.
Basen används fortfarande för övning och för vissa transporter. Det landar/startar en o annan Herkules C-130 där.

Det är ajja bajja att använda det området.
Är man inte där för ofta och inte för länge så brukar det inte vara några problem. Men något flygplan kan där varken landa eller lyfta när det är en massa saker på mitten av banan.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Mr K skrev:
2595447 Är man inte där för ofta och inte för länge så brukar det inte vara några problem. Men något flygplan kan där varken landa eller lyfta när det är en massa saker på mitten av banan.

Nu har jag iofs inte varit ute på landningsbanan på ett tag men vid övningar har vi haft Herkules-besök....som landat. Så dessa "saker" lär vara flyttbara.
 

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Vollsjö
Hoj
ninja special med extra mos
JKay skrev:
2596373 Nu har jag iofs inte varit ute på landningsbanan på ett tag men vid övningar har vi haft Herkules-besök....som landat. Så dessa "saker" lär vara flyttbara.


jo om du har en hjullastare eller nått, sakerna består av cement grejer o feta plåt containrar om jag inte minns allt för fel
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Karten går som den ska Pålle, jag testade den på grusvägen ner mot sjön!
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Zilversurfer skrev:
2598170 Ännu en ny leksak:tummenupp

Pålle och Max har gått o skaffat sig en ICC-kart! 125cc blåryk vattenkylt, 6 växlar, hydrauliska skivbromsar fram och bak, dator i ratten mm... :drool
 

Green

Dirty South
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
SixDirtySix
dom gangerna när jag har vatt där sa har vi inte blivit bort slängda.
militärna sa att dom sket i vilket.. men vi fick inte va där.. sen körde dom igen o lät oss leka vidare... (Björka)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top