första wheelie

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
japp, idag testade jag och nogfan gick den upp....1dm med framhjulet :huvet
aja, inget att hänga i granen men kul var det.

Coolt!

Fortsätt så, öva så släpper det - jag gjorde typ 50 mini-wheelies innan jag kände mig trygg med hastigheten det lyfter etc. Men sen en dag lossnade det och jag kunde utan oro hela tiden. Hitta balanspunkten och bli en slangfantom har jag kvar och tränar vidare, men det är skitskoj att poppa upp framhjulet vid varje rödljus i alla fall!

den första är den bästa men de efterföljande blir bara bättre :tummenupp

knepigt som fan det där med wheelies.. när man väl får lite höjd så fegar man ur. det är bara att öva vidare helt enkelt

Det är inte svårt att få upp den....men fan så mkt värre att få ner den ! :tuttar Eller.....pratar vi mc ?.....:confused:

men det är ju så det känns, krävs väl inte en rakteforskare för att fatta det :arsele

Tänkte mest på att om den första wheelien är bäst, hur kan då de kommande bli bättre?

Jag bara jävlas med dig, så du inte tror att jag är dödsallvarlig. Jag förstår din poäng ändå men såg bara ett ypperligt tillfälle att vara språkpolis :tungan

En säxhundra borde gå upp fint på tvåan vid 7000 och en juck på kopplingen! :tummenupp

Jag trodde det var fel på min hoj tills jag råkade gasa upp den. Fyfan vad roligt det var, sen var det omöjligt att sluta. Gjorde nån ofrivillig som kändes som en tolva, då blev man spak ett tag.

Öva på!

roligt ;), ska sj köpa första hojen efter 125cc till våren o nog fan ska man försöka lära sig wheela då man äntligen har kraften till det ;D

Språkpolis? Syftar du då på ungefär: Cool, Skickligare, Skickligast

Tänkte mest på att om den första wheelien är bäst, hur kan då de kommande bli bättre?

Jag bara jävlas med dig, så du inte tror att jag är dödsallvarlig. Jag förstår din poäng ändå men såg bara ett ypperligt tillfälle att vara språkpolis :tungan

Kanske bästa i den metala aspekten,
alltså känslan av att äntligen klara av det och wheelia :banana
men det kanske i sig är inte den bästa, utan de kommande blir bättre.

Kanske så han mena, eller så var han bara sitt vanliga störiga jag i inlägget :hihi

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman