Första vurpan!

Crillemannen

snubbe
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
Hayabuuuusa
Jaha!

Då har man äntligen lyckats, gjorde första vurpan någonsin på hojen :huvet
Typiskt att det skulle vara med finhojen och inte med någon av dom andra skithojarna man ägt tidigare.
Rent idiotiskt gjort också, står still vid rödljuset vid skrapan inne i centrum i västerås, gasar på ganska duktigt till nästa trafikljus som är rött. Bromsa till lite för hårt får framhjuls släpp och lägger omkull den.
Självklart så är det fullt med folk som tittar på när man gör det :fatta!
Och nu sitter man här med hjärnskakning och ont i en axel :mad:
Fast det är väl som dom säger, är huvet dumt får kroppen lida.
Värst är det för stackars busan, den kan inte rå för att den har en idiot till husse :(
Undra vad flickvännen ska säga när hon vaknar i morgon :va

Säg att hon är väl inkörd :)

Skämt och sido..Det kunde ha slutat värre, skönt att du har humöret uppe i alla fall.

Berätta gärna vad som hände efter denna ljuva morgon.

Fortsättning kommer om ett par timmar jag lovar. Jag klarade mig lindrigt när jag vurpade, får se om jag har samma tur efter jag har berätta för henne :näsblod

Man vänjer sig vid att vurpa också :D

om frun blir arg då blir det inte lätt för dig :tummenupp

Krya på dig /Tomas

Crillemannen skrev:
2323232 Fortsättning kommer om ett par timmar jag lovar. Jag klarade mig lindrigt när jag vurpade, får se om jag har samma tur efter jag har berätta för henne :näsblod

Du blir bärgis utslängd :hihi , skönt att det gick bra ivarjefall.

Nu har jag släppt bomben. Det blev körförbud på hoj för resten av livet :(
Närå det blev bara den här helgen eller tills hon anser att jag känner mig bättre :hihi
Alltså, det blev inte så farligt som jag trodde, hon var glad att det inte var värre än det var.
Tur man har en så förstående flickvän :tuttar

Vurpade oxå första gången igår..

Dock lite annat scenario för mig.

Fick för mig att göra mitt första försök till slangning-på-krön. BAra det att det var en SKARP högersväng efter krönet. Men det hade jag väl löst. Felet var att jag fick upp hojen högt som faan... å hann inte få ner framhjulet i tid.

Precis i ingången av kurvan fanns det en avstickande grusväg åt vänster, så jag satsade på den. HAde säkert gått att lösa om jag inte hade haft låst bakhjul :död .

Summa summarum e iaf att jag brakade ner i diket till den lilla grusvägen i kanske 40 km/h (uppskattning), vilket resulterade i en luftfärd, landning på axeln, å några kullerbyttor. Hojen la sig uppåner.

Idag sitter jag med en förbannat öm axel, å en svank som knappt tillåter att jag tar några steg här hemma. Likaså e böja sig ned uteslutet..
Hojen behöver nytt styre, å ny display.

Men mkt värre blev det inte. JAg mår ju trots allt ganska bra :) Å hojen gick att köra därifrån... riktigt bra dessutom.

Haha, jag bor själv i Västerås och det där måste ju faktiskt vara det pinsammaste stället i staden för en krash. Skämt och sido, skönt att det inte gick sämre för hojen och framför allt dig. Krya på dig.

Crillemannen skrev:
2323642
Närå det blev bara den här helgen eller tills hon anser att jag känner mig bättre :hihi
Alltså, det blev inte så farligt som jag trodde, hon var glad att det inte var värre än det var.

Ja verkligen... Kommer säkerligen bli värre för mig den dagen när/om jag vurpar.
Min sambo heter Orolig i andra-namn...Har fått bli många röda rosor under våra dagar
:)

invisible skrev:
2323983 Ja verkligen... Kommer säkerligen bli värre för mig den dagen när/om jag vurpar.
Min sambo heter Orolig i andra-namn...Har fått bli många röda rosor under våra dagar
:)

Haha ja vad skulle göra om man inte hade rosor.
synd att dom alltid ska gilla den dyraste blomman, varför kan det inte vara tussilagon istället.
Då skulle man kunna kraffsa åt sig en bukett nästa gång man går i diket :hihi

Crillemannen skrev:
2324246 Haha ja vad skulle göra om man inte hade rosor.
synd att dom alltid ska gilla den dyraste blomman, varför kan det inte vara tussilagon istället.
Då skulle man kunna kraffsa åt sig en bukett nästa gång man går i diket :hihi

LOL :hihi WORD!

Crillemannen skrev:
2323642 Nu har jag släppt bomben. Det blev körförbud på hoj för resten av livet :(

Jävla toffel du är :fatta! Skärpning! :mad:

Back