Första vurpan med min nya KTM 660

javonanka

Hojlös, men det ordnar sig
Gick med
9 Sep 2005
Hoj
*letar ny motard*
Jepp, då har man satt hojen i backen första gg, räknar mer några fler. Fast det var snarare riktigt klantigt gjort. :tungan

Ute en sväng idag o övar lite bakhjulskörning, nu med bakbromsen oxå, lyckas växla 1, 2, 3 ibland, fast liten bit till balanspkt. :banana

Skulle vända på en gräsplätt vid en grusväg, drar på gasen och ja man är van med cross o fästa, men här gled baken ut och vips låg man på backen :huvet

Ja ja, man lär sig

/J

javonanka skrev:
2154366 Jepp, då har man satt hojen i backen första gg, räknar mer några fler. Fast det var snarare riktigt klantigt gjort. :tungan

Ute en sväng idag o övar lite bakhjulskörning, nu med bakbromsen oxå, lyckas växla 1, 2, 3 ibland, fast liten bit till balanspkt. :banana

Skulle vända på en gräsplätt vid en grusväg, drar på gasen och ja man är van med cross o fästa, men här gled baken ut och vips låg man på backen :huvet

Ja ja, man lär sig

/J
Vända på gräset............. när du har grus å sladda i... :7peta :hihi

javonanka skrev:
2154366 Jepp, då har man satt hojen i backen första gg, räknar mer några fler. Fast det var snarare riktigt klantigt gjort. :tungan

Ja ja, man lär sig

/J

Känner igen det där :hihi

Var på jungfrufärd med en 625:a motard jag hade för ett par år sen, nästan hemma börja det spöregna .. hemma bara måste jag prova hur den är i luften, kör bort till området man brukar provköra crossen i , laddar på lite halvdant och gör ett gott hopp .. landrar i det blöta gräset .. HALT :näsblod omönstrade däck i halt gräs är svårt att hålla sig på hjulen ..

javonanka skrev:

Ja ja, man lär sig

/J

haha... been there, done that. För mig kostade det ett kopplingshandtag. :crash

Suomalainen skrev:
2155328 haha... been there, done that. För mig kostade det ett kopplingshandtag. :crash

Äntligen hittade man balanspunken.... och gick förbi :4skrika

Nu lägger jag ytterligare en vurpa till samlingen, kostade mig ett bromshandtag, sne bakända, lite repor, hål i brallorna och en ond fot :yoparty

Iof bara på ettan så det gick låångsamt, men tror kanske tvåan är bättre nu då den kommer upp lite snällare.

Ja ja, hade räknat med detta, bara åka till lelles o handla nytt så är man ute snart igen :banana

tat lugnt där ute

/Johan

Back