Första vurpan avklarad.

Fredde

Whatever!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 990SM
Idag blev man av med oskulden, fick framhjulssläpp i en högerkurva på "Slingerbulten" men som tur är så klarade jag mig hyffsat bra, vänster axel ur led och stukad fot.

Tack till alla hojåkare som stannade och hjälpte mig att få upp hojen ur diket :tummenupp

grattis!! hehe... eller va säger man? tur i oturen... hoppas de inte blir så dyrt och att du blir hel :tungan

Fredde skrev:
Idag blev man av med oskulden, fick framhjulssläpp i en högerkurva på "Slingerbulten" men som tur är så klarade jag mig hyffsat bra, vänster axel ur led och stukad fot.

Tack till alla hojåkare som stannade och hjälpte mig att få upp hojen ur diket :tummenupp

Åkte förbi och såg att jag inte behövdes. Krya på dig.

Det var min tur idag också. Ut i diket i vänstersväng kom undan med lårkaka och liten stukning i handleden. :(
Hojen fick sne gaffel fram och skarpmärken på kåpor gick ej att starta. :(

Kawa Tina skrev:
Det var min tur idag också. Ut i diket i vänstersväng kom undan med lårkaka och liten stukning i handleden. :(

Skönt att det inte var nåt värre med dig! Iofs, antar att du inte kommer springa marathon i morgon eller? :hihi Synd på hojen bara. Höll på att göra nåt liknande lite senare på turen faktiskt, kom med nerlägg i en skymd högerkurva rakt i ett stooort potthål, kändes som om hojen hoppade en meter i sidled.....

Akademiska

Fredde skrev:

Jag frontade med en rattfylla idag..Hojen soper..jag går hög på smärtstillande. Fick också axeln ur led, fast min högra, lite skrapsår..Nu måste man börja söka efter en ny hoj..
mvh Johan :sjuk

Kawa Tina skrev:
Var det där det låg oljegrus? Läste precis en varning på wcx om oljegrus på 156. Tur i oturen att du klarade dig såpass.

zatzy skrev:
grattis!! hehe... eller va säger man? tur i oturen... hoppas de inte blir så dyrt och att du blir hel :tungan

Lite typiskt bara att jag kraschade nu, har haft hojen som streetfighter i 2månader men satte tillbaka kåpor och allt igår...

Hade tur i torsdags. Hade varit ute och åkt med några (åke mfl) och var påväg hem på birger jarlsgatan i sthlm. Gjorde lite stoppis och fick syn på en bmw lite längre fram vid ett rödlyse, tänkte nu ska de få något att titta på. Kör fram i 70++ och nyper till på frambromsen. Bakhjulet reser sig och det känns bra tills jag, vad jag tror, körde över en vit linje på vägen och låser framhjulet, med bakhjulet i luften :gnissla får styrwobben och blir tvungen att släppa bromsen och fortsätter rakt ut i vägen, mot rött och allt. Kommer till mitten av andra körbanan innan jag får styr på hojen och inser att det inte är någon idé att stanna här så jag kör upp på trottoaren för att andas ut och lugna ner pulsen lite. Som tur var så kom det ju inte någon bil just då jag for ut på vägen.
Är grymt glad att jag inte kraschade eller blev påkörd.
Lyckades iaf få deras uppmärksamhet :)

Men jag är inte den enda som kör mot rött. Raceade lite med någon idag påväg hem från jobbet, runt kl 19, vid stoppljusen vid roslagstull. När vi närmar oss trafikljusen vid albano slår de om till rött och jag bromsar kraftigt för att hinna stanna. Vad gör han bakom då? Jo, gasar och kör rakt igenom korsningnen :fatta!
Hoppas att det inte var någon här inne jag racade mot

Ha en fortsatt trevlig helg och ta det lugnt i trafiken :fyllisar :squid

hillbilly skrev:
Jag frontade med en rattfylla idag..Hojen soper..jag går hög på smärtstillande. Fick också axeln ur led, fast min högra, lite skrapsår..Nu måste man börja söka efter en ny hoj..
mvh Johan :sjuk

Tråkigt att läsa om allas olyckor. Men skönt att alla verkar ha klarat sig bra.

Fredde skrev:

Jag såg din hoj på släpvagnen. Visst såg jag snabb ut när jag passerade?

Va fan håller alla på med......
Kan ni inte köra med lite framförhållning och planering.
Kör på vägarna åtminståne en gång om ni sedanska köra knäskrap och dra genom skymda kurvor osv.
Ta det lugnt lite och lär er vägarna innan ni racear.
De finns de som kör som om det inte finns begränsningar alls, och ändå klarar sig.
Dessa är vana vid vägbeskaffen het, vet vart grus kan ligga på vägen, var utfarter är osv.
Det verkar lite som om vissa video filmer inspirerar trots allt till stordåd hos andra som ännu inte lärt sig.

Tur att de flesta klarar sig bra, men nästa gång kanske det står en skördetröska med bordet rakt över vägen och då blir det köttfärs.....

Ta det lite lugnt va....

frankof skrev:
Nä, det är nu "alla" har blivit lite varma i tröjan och rostigheten från vintern släppt, "det har ju gått bra hittills, liiite fortare går nog......inte"

Känns mer som ett fall av: fan, första dag som det inte regnar på två månader, måste passa på att pressa lite....hoppsan...

Hur som helst, skönt att alla klarade sig väl under omständigheterna.

Nu ska jag inte vara elak eller nåt och är INTE ute efter att starta ett troll utan jag är bara nyfiken. :)

Vad var det som gjorde att du gick omkull i den kurvan? På tok för hög fart in, nerlägg och bromsade omkull dig? Vad jag såg fanns det inte direkt nåt grus eller liknande där.

Hoppas du och hojen blir friska snart. :)

Mattias skrev:
Haha, jag tyckte jag kände igen regnumret på R1-an på släpet...

Gick det sönder mycket?

Hojen klarade sig ganska bra, skrapad högersida och det enda som behöver bytas är bromspedalen hoppas jag.

Plåtniklas skrev:
Nu ska jag inte vara elak eller nåt och är INTE ute efter att starta ett troll utan jag är bara nyfiken. :)

Vad var det som gjorde att du gick omkull i den kurvan? På tok för hög fart in, nerlägg och bromsade omkull dig? Vad jag såg fanns det inte direkt nåt grus eller liknande där.

Hoppas du och hojen blir friska snart. :)

Kom nog lite för fort och hade för mycket nerlägg så det blev en "Lowside" framhjulet bara försvann

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025