Första turen i år !!!!!! (bilder)

Swedie skrev:
ni e alla gay. Här äre snööö snööö snööö snöööö snöööööööööööö. och just nu.. halt haaalt haaaalt.

Va fjantig du e... Jag var ju ute och körde igår...
Var kanonfint på de större vägarna och bara blött på de mindre + det där eländiga gruset.

fireblade skrev:
Va fjantig du e... Jag var ju ute och körde igår...
Var kanonfint på de större vägarna och bara blött på de mindre + det där eländiga gruset.

Mycketskull ejag säga beror på hur mycket arbete man har lagt ner för att få hojen riktigt ren under vintern... då kanske man inte vill smutsa ner den totalt på 15 min... för att sedan plocka ner hela skiten o vinterstäda en gång till!!

Ps.. är man pedant så är man. ds :yoparty

Meh... Hojen är ett bruksfordon och ingen posörleksak.
och föresten... spelar väl ingen större roll hur fin hojen är om man iaf ändå bara tänker placera den i först bästa dike. (vilket många icke körkunniga posörer gör)

fireblade skrev:
Meh... Hojen är ett bruksfordon och ingen posörleksak.
och föresten... spelar väl ingen större roll hur fin hojen är om man iaf ändå bara tänker placera den i först bästa dike. (vilket många icke körkunniga posörer gör)

Sant men sköter man om grejerna så håller det lite längre också!!...

Så sant men det får ju finnas gränser på putsandet.
Viss tvättar även jag hojen ibland men det är ju inte så att jag sitter med en tanborste och gnuggar bort småfläckar.

Käften danskjävel :mad:

Jag vill också åka hoj!
Men det är snö och is och annat jävulstyg på vägarna. :6surkart

Men jag är glad för er skull, kör lugt :tummenupp

/ Viper

MrGooFy skrev:
Riktigt nice fluppen. :tummenupp

Såhär ser min hoj ut nu.

Snabba dig och släng ihop den !!!!! sommaren är (var :va ) här !!!

JAg e jevligt glad att min växellåda funkar klanderfritt, peppar peppar....

den förra ägaren måste vart en ängel eller nåt, kanske ett fruntimmer :D

hållundan skrev:
Fan va gött fluppen. Jag skulle ju följt med, men ja ja, lite stenad har man ju vart =(

Jag åker med nästa gång, räkna med det....

:hej

Ja...det var synd, man kör ändå så lungt nu i början när det e kallt och jevligt, men ta och skaffa hit din nya kruka så ska vi köra :tummenupp

Exup skrev:
Åhhh,jag var också ute idag på premiär tur.Bor en fyra mil ifrån Hstd,förjävla varmt å fint blev det när solen tittade fram :tummenupp Förresten Fluppen,hur går det med ytskicktet på din lyckta nurå hehe

ytskiKtet på min lykta är kvar :tummenupp

Var bor du ?? vi får ta och köra i sommar ju :banana

fireblade skrev:
Så sant men det får ju finnas gränser på putsandet.
Viss tvättar även jag hojen ibland men det är ju inte så att jag sitter med en tanborste och gnuggar bort småfläckar.

hehe jo det kan gå till överdrift i bland...
men i stockholm e deet piss väder snö o slask överallt... är bara obekvämt att köra...

MrGooFy skrev:
Riktigt nice fluppen. :tummenupp

Såhär ser min hoj ut nu.

Snygg färg på fälgarna. Vad är det för sort? Färgkod? Har ganska nyligen köpt en blå retta -00:a och gillar inte dom svarta fälgarna......
Vad är det om växellådan? Är det typ standardfel på rettan att tvåan blir krasslig eller är det bara om man plågar på lite hårdare? :smasha

fluppen skrev:
Snabba dig och släng ihop den !!!!! sommaren är (var :va ) här !!!

JAg e jevligt glad att min växellåda funkar klanderfritt, peppar peppar....

den förra ägaren måste vart en ängel eller nåt, kanske ett fruntimmer :D

Det kan inte vara så att det är du som kör som en kärring. ;)
Det kommer nog ta en stund innan den blir klar, men det spelar inte så stor roll ändå för jag har bara halvårsförsäkring så jag ställer på den 1:a april eller nåt sånt.

Snake skrev:
Snygg färg på fälgarna. Vad är det för sort? Färgkod? Har ganska nyligen köpt en blå retta -00:a och gillar inte dom svarta fälgarna......
Vad är det om växellådan? Är det typ standardfel på rettan att tvåan blir krasslig eller är det bara om man plågar på lite hårdare? :smasha

Det är orginalfälgarna tror jag? :va
Jag har inte bytt dom iaf.

Jag tror inte 00 o framåt har haft lika mycket bekymmer med lådan, min är en 98:a.

Last edited:
MrGooFy skrev:
Det kan inte vara så att det är du som kör som en kärring. ;)
Det kommer nog ta en stund innan den blir klar, men det spelar inte så stor roll ändå för jag har bara halvårsförsäkring så jag ställer på den 1:a april eller nåt sånt.

JAg kärring ?? :va kommer inte på tal :brinnerup jag e mannen över männen... :rullandeu

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!