Första turen för i år

Hur funkar det egentligen med sån häringa tillfällig av och påställning? Hur funkar det med försäkringar och skatt och allt det andra?
Kan inte någon reda ut begreppen för mig, det skulle uppskattas.

OT: Spirre!, Rögle är sjukt heta just nu, du kommer väl på söndag o kollar!?

Henke skrev:
Kan säga att jag blev grymt sugen när vi träffades i stan.
Dock så fick jag inte tyst på Anton :rullandeu efter du varvade.
Han hörde nog att det var en Yamaha, pappa kör ju Honda. :blah

jag såg först inte att lillgrabben va med i bilen, annars hade jag inte gjort det.
inte meningen o göra lillen ledsen. :(

men han blir nog varse om vilket märke som gäller när det e dags för moppe :lol

om du behöver en hand eller moraliskt stöd för att få ihop din SF så e det bara att höra av sig.. om inget annat bara för att snacka skit :tummenupp

hoppas inte frugan blev heltokig på mig nu bara :fatta!

Magoozi skrev:
Hur funkar det egentligen med sån häringa tillfällig av och påställning? Hur funkar det med försäkringar och skatt och allt det andra?
Kan inte någon reda ut begreppen för mig, det skulle uppskattas.

mitt fungerar som följande.

jag har IF som försäkringsbolag.

när jag tecknade min försäkring så förklarade jag mina avsikter angående på & avställning. så dom gjorde det ganska lätt för mig.

när den är påställd, så gäller halvförsäkringen.

när jag ställer av. så blir det automatiskt en garageförsäkring som täcker stöld,brand & skadegörelse.

sedan när jag ställer på igen, så återgår försäkringen till halv.

jag har räknat ut att min hoj kostar ca: 40:-/Dygnet påställd
och ca:7:-/dygnet avställd

Det tar ju dock bara 1½ minut att ställa på / ställa av hojen via www.vv.se

wonderwizard skrev:

när jag tecknade min försäkring så förklarade jag mina avsikter angående på & avställning. så dom gjorde det ganska lätt för mig.

när den är påställd, så gäller halvförsäkringen.

när jag ställer av. så blir det automatiskt en garageförsäkring som täcker stöld,brand & skadegörelse.

sedan när jag ställer på igen, så återgår försäkringen till halv.

Det tar ju dock bara 1½ minut att ställa på / ställa av hojen via www.vv.se
Förklarade dina avsikter??? Totalt i onödan, tänk så många minuter du la ut i onödan :hihi (if har det så, det e det som e bra med dem :P)
Har samma som dig, dock en helförsäkring ;) (nej, den står inte på pappa)

Molia, varför bytat nick?
WW glömde säga att du behöver åtkomst till en fax dock... pappret ska du ha med dig tills skattemärket kommer på posten... men innan du har fått det så har du juh givetvis redan ställt av den igen :P

OT: Jepp... Man har väl inte årskort för att stanna hemma heller :P

spirre skrev:
Molia, varför bytat nick?
WW glömde säga att du behöver åtkomst till en fax dock... pappret ska du ha med dig tills skattemärket kommer på posten... men innan du har fått det så har du juh givetvis redan ställt av den igen :P

OT: Jepp... Man har väl inte årskort för att stanna hemma heller :P

ja Molia, varför har du bytat nick ?

nä, man behöver ingen fax, lämna din epost.. tar 30 sek så e mailet med bevis om påställning i din inkorg. bara till o skriva ut.

dvs om man nu har acrobat reader installerat, så beviset är i pdf format

Tack WW och spirre för lite info om av/påställning.

Nickbyte? Jo, tyckte det kunde behövas ett litet byte, var trött på det gamla, och heter magoozi på andra forums och sidor jag är medlem på, blir lättare så..

Verkar ju som vädret går åt det sämre hållet, så jag håller nog med att ställa på ett tag till. Har ju dessutom putsat som ett as sedan i november så att skita ner hojen med salt och skit är inte så aktuellt just nu.
Spirre vet vilken kn*** puts jag har på både Räserbilen och hojen;-)

Magoozi skrev:
Tack WW och spirre för lite info om av/påställning.

Nickbyte? Jo, tyckte det kunde behövas ett litet byte, var trött på det gamla, och heter magoozi på andra forums och sidor jag är medlem på, blir lättare så..

Verkar ju som vädret går åt det sämre hållet, så jag håller nog med att ställa på ett tag till. Har ju dessutom putsat som ett as sedan i november så att skita ner hojen med salt och skit är inte så aktuellt just nu.
Spirre vet vilken kn*** puts jag har på både Räserbilen och hojen;-)

när får vi se lite bilder på nya hojen då ?

Värkar som det är dags att ladda sukkan

Så man kan ge sig uta och svingköra som en idiot. euuhhmm.. som vanligt menar jag.

Gick ut för att ta lite bilder på hojen nu imorse. Senare i dag ska den köras till Yamaha center för en välbehövlig ventiljustering och injustering i bänk.

Hojen var i ett extremt bra skick när jag köpte den. Det är inte en av de värsta hojarna på marknaden, men den funkar för mig. Har drömt om just den modellen sedan jag började bli intresserad av hojar.
Vad jag har gjoort nu i vinter har varit att lackera om fälgarna och lägga fälgstripen. Köpte först färdig från Bikersneed.se, men kom fram till att det varken hade blivit snyggt eller speciellt hållbart med den.
Vad jag i stället gjorde vara att jag llämnade in fälgarna för lackering och maskerade själv ut var det gula skulle vara, lade sedan den gula lacken själv och sedan en runda till lackeraren igen för klarlack.
Är grymmt nöjd med resultatet.

Kungen! Jag har haft en sukka som du påstår dig ha, fast min var en 550E.
Sålde den så fort jag fick nys om hojen jag köpte nu. Bättre nybörjar hoj får man leta efter. Växelindikation är inget att underskatta! ;-)

Här kommer bilderna, kommentarer postiva som negativa uppskattas!

Bifogat

• Gsx-R 0011.JPG
    Gsx-R 0011.JPG
    48.2 KB · Visningar: 58
  • Gsx-R 0012.JPG
    Gsx-R 0012.JPG
    45.4 KB · Visningar: 46
  • Gsx-R 0013.JPG
    Gsx-R 0013.JPG
    43.2 KB · Visningar: 43
  • Gsx-R 014.JPEG
    Gsx-R 014.JPEG
    45.4 KB · Visningar: 39
Magoozi skrev:
Gick ut för att ta lite bilder på hojen nu imorse. Senare i dag ska den köras till Yamaha center för en välbehövlig ventiljustering och injustering i bänk.

Hojen var i ett extremt bra skick när jag köpte den. Det är inte en av de värsta hojarna på marknaden, men den funkar för mig. Har drömt om just den modellen sedan jag började bli intresserad av hojar.
Vad jag har gjoort nu i vinter har varit att lackera om fälgarna och lägga fälgstripen. Köpte först färdig från Bikersneed.se, men kom fram till att det varken hade blivit snyggt eller speciellt hållbart med den.
Vad jag i stället gjorde vara att jag llämnade in fälgarna för lackering och maskerade själv ut var det gula skulle vara, lade sedan den gula lacken själv och sedan en runda till lackeraren igen för klarlack.
Är grymmt nöjd med resultatet.

Kungen! Jag har haft en sukka som du påstår dig ha, fast min var en 550E.
Sålde den så fort jag fick nys om hojen jag köpte nu. Bättre nybörjar hoj får man leta efter. Växelindikation är inget att underskatta! ;-)

Här kommer bilderna, kommentarer postiva som negativa uppskattas!

OT: Köpte du hojen från en snubbe i K-stad i höstas?

gött... hojen ser ju hur bra ut som helst. :tummenupp

liet nyfiken bara, är det ditt garage ? fan va najs det ser ut iaf :yoparty

Fett sugen på att få åka ut å svina och visa alla kaxiga bmw-raggare var skåpet ska stå! :fatta!

Det är "familjens" garage om man så kan säga, men det är bara jag och min far som tillbringar tid där. Faktum är att jag fortfarande bor hemma, mest för att spara pengar för att ha råd med, just precis, en hoj. Ska börja plugga inom en snar framtid och då känns det gott att ha lite cash undansatta.

Farsan kör också hoj, köpte en BMW K1200RS-99 i höstas och han har pulat en hel del med den i vinter också, har b.la satt på ett Remus Evolution helsystem, samt lackat om hela hojen i bmw:s diamantschwarz. Riktigt nice kommer det att bli.

Förövrigt är det farsan som lett in mig på hojar. Han körde Honda CB500 på det glada 70talet. Efter en vurpa tröttnade han och började istället renovera veteranhojar. Står en Husqvarna 250cc från 1918 samt en bsa 500cc från 1927 och trängs också.

Oj vad det sprang i väg och blev långt....

Ot: Jag köpte hojen av en kille i k-stad, trevligare och framförallt mer pedantisk kille får man leta efter, hojen var i extremt bra skick när jag köpte den. Känns kul att över från en sådan ägare. (jag är vad folk brukar kalla "knullputsare")

wonderwizard skrev:

:3freak
7KR dygnet avstaelld????
Gaddamn! Nu maste jag hem och kolla vad min aer. Undra om det ens blir over kronan??

Hyndan kostar i alla fall 12 kr dagen. Och den vart man ute och luftade 2005-01-02 :rockon
Startade pa forsta kicken. Dock fortfarande utan halvljus...
(borde kora och haemta det jag bestallde...)

Ses snart hoppas jag
:hej

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back