Första turen för i år

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Det e så fint väder så jag var tvungen att ställa på hojen & ta en tur..
frös inte ett skit, hysat torra vägar, tyvärr är det en hel del grus bara, så man fick ta det lite lugnt i svängarna..

guuuud va jag längtar till sommaren :)

wonderwizard skrev:
frös inte ett skit, hysat torra vägar, tyvärr är det en hel del grus bara, så man fick ta det lite lugnt i svängarna..

Blev också lite sugen när jag såg vädret idag. Kanske é dags att få igång catten igen. Hon behöver nog bara en rundsmörjning.

:Bugar

wonderwizard skrev:

Jag var ute och svängde några mil igår. Det är ju nästan så att man får vårkänslor med sol och 7 plusgrader...

Vem kunde ana att det skulle komma något positivt av växthuseffekten? :rolleyes:

Maverick_ou812 skrev:
Vet ni vad ni gör nu mina kära Helsingborgare?
Ni skapar ABSTINENS!!!
När är nästa runda????? :hoppa

alldeles precis... tog hojen fram o tillbaka till affären & handla lite.. sedan en liten omväg på vägen hem,... 20 min.. tillräckligt för att dämpa värsta suget :tungan

men nu blåser det så jävligt, så det blir väl o kolla nyheterna om man ska låte den stå på, eller om man skall ställa av den igen.

wonderwizard skrev:
alldeles precis... tog hojen fram o tillbaka till affären & handla lite.. sedan en liten omväg på vägen hem,... 20 min.. tillräckligt för att dämpa värsta suget :tungan

men nu blåser det så jävligt, så det blir väl o kolla nyheterna om man ska låte den stå på, eller om man skall ställa av den igen.

Verkar nästan vara läge att ställa av?
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark.htm

Fast ändå, köra hoj i Sverige den 6:e januari, hur lyxit är inte det?

Nästa gång får vi köra söderut och hälsa på våra vänner i Malmö! :tummenupp

Vi möts på halva vägen!!! :tummenupp
Tror det kan bli ett rätt bra gäng och med tanke på väglaget blir det touringtempo.
Shit, kollade just prognosen. Man skulle kört idag istället för att måla. :huvet
Lika bra att korka upp... :fyllisar

Last edited:
Hade det inte varit för den där grusen så skulle jag också tagit en runda. Men jag körde faktiskt en liten stund med Duccen på nyårsafton. Helt underbart :banana

wonderwizard skrev:

He, kom i hälsan strax innan ett & där kom någon tok på sporthoj med en troligtvis sporthoj.com tröja på sig vad jag kunde se ;)

Jupp, sett ett par ute idag... om saker går vägen får jag ihop min hojj imorrn.

Kommer ställa på varenda bra dag som kommer innan det blir permanentpåställning i mars, för då e det ju sommar :cool:

thomas80 skrev:
Jupp, sett ett par ute idag... om saker går vägen får jag ihop min hojj imorrn.

Kommer ställa på varenda bra dag som kommer innan det blir permanentpåställning i mars, för då e det ju sommar :cool:

du får väl hojta till om du behöver meckhjälp eller moraliskt stöd när den skall ihop... jag kan stå o hejja på :tummenupp

Kan erkänna att jag har inte varit ute & kollat på duccen sen jag ställde in den.. Så tagen av all hockey har jag blivit..
På tal om inget.. 11-2, till vårt RBKåååååå (Rögle - Bofors, igår) <--- OFF TOPIC, jag vet... kunde inte låta bli bara :hihi

såja... då blev det 1½ timme på hojen idag igen :D :D

fick till o med tanka, det har jag inte gjort sedan jag ställde in den.

fyfan va gott det e o vrida på rullen *big fat smile*

Kan säga att jag blev grymt sugen när vi träffades i stan.
Dock så fick jag inte tyst på Anton :rullandeu efter du varvade.
Han hörde nog att det var en Yamaha, pappa kör ju Honda. :blah

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back