Första träningen 2009 på Sviestad avklarad

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Vilken dag:tummenupp Snacka om att ha tur med vädret:yoparty
Första träningen på Sviestad avklarad, inga vurpor och frågan är vad som sken mest, dom som körde eller solen.
Tack till alla funkisar som ställde upp på kort varsel:tummenupp

/Christer

Undrar hur ni gör med era avgassystem, Kör ni alla med original pga de nya bullerkraven?
Tar licensen i maj o enligt hemsidan godtas endast originalsystemet...
Hur gör ni?

Undrar hur ni gör med era avgassystem, Kör ni alla med original pga de nya bullerkraven?
Hur gör ni?

Det finns flera system som klarar av gränsen på 95 db vid förbi passering. Specifika krav på orginalsystem gäller framförallt vid trafikkörningarna.

Last edited:
Hur gör ni?

Inga större problem, nån fick trixa till sin dämpare lite sen vara bara o köra utav helvete.

Kanonhärligt väder, KTM:en går riktigt bra nu, kan bero på att den behöver släpa runt på lite mindre vikt :yoparty
slirkopplingen som Lelles fixat funkade riktigt bra!

Underbart, äntligen har säsongen börjat! :banana :banana

Inga större problem, nån fick trixa till sin dämpare lite sen vara bara o köra utav helvete.

Kanonhärligt väder, KTM:en går riktigt bra nu, kan bero på att den behöver släpa runt på lite mindre vikt :yoparty
slirkopplingen som Lelles fixat funkade riktigt bra!

Underbart, äntligen har säsongen börjat! :banana :banana

Det såg riktigt bra ut Håkan, du är snart nere på Bay watch nivå:D

Blev lite nervös när du och Andreas låg nära varandra in i S-et, vill faen inte lacka igen så här tidigt

Låter lugnande :) har ett Arrow halvsystem så jag hoppas det funkar, försöker få tag i en DB mätare så man kan kolla hemma innan man kommer ner. Vad var det för tempratur i backen då? Funkar det me slicks så här tidigt eller kör ni gatdäck?

/K

Det var heldag, eller hur? Nakna paraplytjejer till alla som behövde också, säkert.

Härlig att det är igång igen. :)

Hoppas att nån vill ställa upp som depåvärd den 7:e.
Då tänkte jag vingla ut på bana för att se om jag kommer ihåg hur man gör.

Det såg riktigt bra ut Håkan, du är snart nere på Bay watch nivå:D

Blev lite nervös när du och Andreas låg nära varandra in i S-et, vill faen inte lacka igen så här tidigt

hehehe, vaf*n, man måste väl få stänga till om man vill? :rofl
försöka smita förbi sådär, OSTRAFFAT går ju inte, måste ju lära snorvalpen hur man ska köra(??)

förresten, du gillar väl att lacka? fina halucinationer :hihi

Vad var det för tempratur i backen då? Funkar det me slicks så här tidigt eller kör ni gatdäck?

/K

Jag körde med sliksen som satt på från förra säsongen, pirelli soft fram medium bak... och det funkade prima! visst det är ju lite kallt i marken fast inget som märks av så här tidigt på säsongen ;)

Oj är det igång nu alltså! Nice :tummenupp

jag har ju sagt att du skall få testa min hoj! bara komma ut :)

Det var heldag, eller hur? Nakna paraplytjejer till alla som behövde också, säkert.

paraplyflickorna saknades men vädret var fint!

om du inte räknar mig i regnstället som paraplyflicka då? lite schnygg lackutstyrsel kan man ha näre drar kallt genom skinnstället:3freak

Hur kommer det sig att inte alla medlemmar får reda på att det är träning?

@christer: Varför har det inte gått ut någon info till alla medlemmar om att det var träning idag?

(Om det nu var så att det var en öppen träning för alla och inte en "kick-off" för styrelsen eller liknande)

Hej igen Christer:) riktig kanon kväll blev det ju..jäkla tur att jag hade studiedag idag så man fick köra av sig sina abstinensbesvär:banana och btw häsla andreas att jag kan intyga att han och håkan va jävligt nära varandra i S-et..blev ett så kallat dekalbyte ;) ses inom kort igen:fyllisar

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back