Första svenska razzian genomförd!

sandstream skrev:
Den stora frågan är när film- och musikbolagen ska vakna upp ur sin dvala här i Sverige och erbjuda bra och snabba lagliga alternativ?
Personligen skulle jag gärna betala om jag enkelt och snabbt kunde ladda hem de senaste filmerna och musiken.
Det är helt otroligt vad dålig framförhållning vi tycks ha och framförallt hur brottom vi har. :confused: Är det inte snabbt nog att få den beställda DVD-filmen alt. CD-albumet dagen efter beställnings dag? Eller PPV?

"En kompis till en kompis" fick besök av polisen för ca 2-3v sedan som tog hans datorer i beslag.
I september förra året hade antipiratbyrån anmält honom för att ha delat ut filmen "rånarna" i en hub (som krävde registrering/lösenord)
Som tur var hade han tagit bort filmen så anmälan avskrevs :brinnerup

polisen sade vi tillfället att de hade flera tillslag på gång (detta skedde i norra stockholmsområdet)

Nästan alla i bekantskapskretsen har raderat sina diskar eller skickat iväg datorerna... fildelningen i den här hubben upphörde helt så apb har lyckats över förväntan... :(

Men ärdet inte så att APB inte kan göra något om inte ISPn samarbetar? De kan väl bara få reda på vem som haft en speciell IP om ISPn lämnar ut informationen. Och mig veterligt så gör iaf inte BBB det.

Har väntat på den här dagen, ska bli kul om låtsaspoliserna kommer hem till mig hand i hand med pappa blå. Visar sig om krypteringen fungerar då.

Men men.

OnT

Hur var det nu, är det fortfarande lagligt att ladda ner upphovsrättsskyddat material (ej program/spel) ?

Har för mig att lagändringen blev framskjuten. :confused:

The-PatriX skrev:
Har väntat på den här dagen, ska bli kul om låtsaspoliserna kommer hem till mig hand i hand med pappa blå. Visar sig om krypteringen fungerar då.

Men men.

OnT

Hur var det nu, är det fortfarande lagligt att ladda ner upphovsrättsskyddat material (ej program/spel) ?

Har för mig att lagändringen blev framskjuten. :confused:

Ja den blev väl framsjuten till 1:a juli tror jag va?

MrGooFy skrev:
Ja den blev väl framsjuten till 1:a juli tror jag va?

Woohooo, såfort alla filmerna är utbrända från datorn så ska jag dra igång krypteringen med "Truecrypt". Av det manualen säger så är det riktigt riktigt bra.

Ska leecha som en tok, låta ATPB´s loggar översvämmas med leech och seeds från mig och när dem kommer och knackar på dörren så ska jag ge dom denna
:arsele.

Ok, kanske polisen som kommer men då får dom denna :confused: pirat? jag? :va. Och sen när dem inte hittar ett skit på mina krypterade diskar så får dom (speciellt ATPB) denna :mad: :D :rofl

Surt bara om programmet är skit, då kommer det svida :tomten

http://truecrypt.sourceforge.net/

Det värsta tycker jag är att antipiratbyrån inte är en myndighet utan ett företag som tar sig rättigheter.
Telia är en av de som skickar ut varningar till sina kunder om att de delar ut olagligt material.
De är väl inte så intresserade av att ha sina kunder kvar kanske.

Det ska nog anses rätt grovt om polisen ska ta sig tid att hälsa på, är det andra än polisen som kommer och knackar på så vägra prata med dem och be dem gå.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT