Första svenska razzian genomförd!

Haha som sagt har min polare åkt fast på fildelning, men han fick "bara" 18 000kr i böter.

Diskussionen på IDG.SE var rätt givande, dvs brottslagstiftningen och "bortom allt rimligt tvivel" etc. Det florerar rykten om att Metros "nyhet" egentligen är en betald "nyhet" från APB. Någon här på SH som har insikt i det?

andersbrink skrev:
Diskussionen på IDG.SE var rätt givande, dvs brottslagstiftningen och "bortom allt rimligt tvivel" etc. Det florerar rykten om att Metros "nyhet" egentligen är en betald "nyhet" från APB. Någon här på SH som har insikt i det?

Vi har använt PR-byråer för att "planta" rätt information emellanåt. Det här fallet låter onekligen lite väl bra för att vara sant.

nu kanske alla piratkopierare borde ha en magnet nära till hands då antipiratbyrån är efter dom

När man läser inläggen så blir man bara förbannad det är ju tråkigt om han åker dit om de nu är sant,men alla andra som säjer han får skylla sig själv med så jävla spydighet kan vara glad att såna som han finns för annars kan dom inte själv sitta och snål tanka ner det dom behöver,dom är kaxiga tillls nåt drabbar dom själv...och vem FAN är värd ex flera miljoner för att dom råkar ge ut en skiva,spel eller är med i nån film bara för vi blir tvingad att betala ocker priser för att dom ska kunna glassa sig fram i livet....allt har stigit folk åt huvudet finns ingen måtta på nåt, men det är ju så att dom som har mer vill ju ha mera...

SmacK skrev:
Jaha då kan man inte känna sig säker någon stans längre....

http://pirazine.blogspot.com/2005/02/frsta-svenska-razzian-genomfrd.html

http://www.idg.se/ArticlePages/200502/22/20050222072330_IW/20050222072330_IW.dbp.asp

Hubben ifråga var en privat hubb med lösenord och ip loggning som stängdes i söndags, det var synd för det var den bästa dvdr hubben jag varit på. :(

Som det verkar nu så verkar det säkert. Ser ju trådar nästa varje dag på folk som vill få ett "konto" men inte får det :hihi :rofl

Tror inte på något av va dom säger förens jag ser en dom på något fall..

Ungeför lika stor chans att bli tagen som att vinna på den lott, så om du blir tagen så ska du gå och köpa en lott så kanske du går jämnt ut med skadestånden du får :tungan

Nisse Järnet skrev:
Borde det inte vara väldigt svårt att bevisa vem som sitter vid burken och vem som lagt in allt osv?

Den som har tecknat abbonemanget till internet är den som har ansvar för vad som den används till, finns dock undantag (spam-bots med mera)

Allt polisen och dom vill är att statuera exempel tror jag, och dom verkar ju lyckas ganska bra med att skrämma folk till att bli 'lagliga' eftersom det finns trådar ÖVERALLT om denna incidenten :tomten

didjik skrev:
Tror inte på något av va dom säger förens jag ser en dom på något fall..

Ungeför lika stor chans att bli tagen som att vinna på den lott, så om du blir tagen så ska du gå och köpa en lott så kanske du går jämnt ut med skadestånden du får :tungan

Fler vinner nog på lotteri än blir tagna av polisen för fildelning ska du se :tummenupp

Har en kompis med egen FTP-server som är med i något nätverk som gör att han hela tiden har tillgång till de senaste filmerna.
En av hans kompisar fick besök av polisen i söndags morse klockan 6:00.
De legitimerade sig och gick in utan husransakan och tog hans datorer.
Killen är tydligen jäkligt nojig nu för vad som ska hända (skulle jag också ha varit).

Min kompis har dragit öronen åt sig och kommer att kryptera både diskar och överföringar och begränsa åtkomsten till FTP-servern rejält.

Som jag har förstått det jagar de dem som delar ut i första hand vilket är logiskt.
Utan dem finns det inget att tanka.

Den stora frågan är när film- och musikbolagen ska vakna upp ur sin dvala här i Sverige och erbjuda bra och snabba lagliga alternativ?
Personligen skulle jag gärna betala om jag enkelt och snabbt kunde ladda hem de senaste filmerna och musiken.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back