Första streetfighterprojektet

Casper_one

"Jag tror vi är omringade..!"
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Bjursås (Daaalarna)
Hoj
Såld.. På jakt efter nytt streetfighterprojekt..
Vilken cykel är lämplig att göra om till en snygg streetfighter?

Söker
*Något äldre sporthoj
*600cc (Får köras av A-kort begränsat)
*20-40k sek

Vill bygga på egen hand..
Nöjd med alla förslag och tips.
Har enkel tillgång till lackering och fullständig plåt- och mekverkstad. Med det menar jag inte att jag ska starta en ny Orange County Shop och bygga en VM hoj.. nej nej.. ni förstår nog.

Rock on.. :död
 
Casper_one skrev:
Vilken cykel är lämplig att göra om till en snygg streetfighter?

Söker
*Något äldre sporthoj
*600cc (Får köras av A-kort begränsat)
*20-40k sek

Vill bygga på egen hand..
Nöjd med alla förslag och tips.
Har enkel tillgång till lackering och fullständig plåt- och mekverkstad. Med det menar jag inte att jag ska starta en ny Orange County Shop och bygga en VM hoj.. nej nej.. ni förstår nog.

Rock on.. :död

Det brukar finnas godkända strypningar för 25kw att köpa till nästan vilka hojar som helst.

//Eric
 
Jag är mestadels intresserad av vilken hoj som kan vara rolig att modda.. Såg den där Granat-killens projekt. Lite kul men, där under kåporna så såg ramen så klen ut (Nu pratar vi bara bildligt).

För en streetfighter ska synas.. Jag vill åt lite robust..


Sedan en annan fråga.. om jag kapar exempelvis ramdelarana som håller uppe sitsen och svetsar dit nya egna passande en annan sits, måste detta kontrollbesiktdigas eller hur går det till?


Rock on.. :tummenupp
 
Casper_one skrev:
Jag är mestadels intresserad av vilken hoj som kan vara rolig att modda.. Såg den där Granat-killens projekt. Lite kul men, där under kåporna så såg ramen så klen ut (Nu pratar vi bara bildligt).

För en streetfighter ska synas.. Jag vill åt lite robust..


Sedan en annan fråga.. om jag kapar exempelvis ramdelarana som håller uppe sitsen och svetsar dit nya egna passande en annan sits, måste detta kontrollbesiktdigas eller hur går det till?


Rock on.. :tummenupp


kanske sats på en 750 typ zxr eller yzf då får du en fet bred ram som e snygg..o just ja..finns ju fzr 600 oså..
o på alla förslagna hojar ovan så får du skruvad bakram så du kan göra en egen :tummenupp
'
 
ozeo skrev:
kanske sats på en 750 typ zxr eller yzf då får du en fet bred ram som e snygg..o just ja..finns ju fzr 600 oså..
o på alla förslagna hojar ovan så får du skruvad bakram så du kan göra en egen :tummenupp
'

Nja yzf 750 r har svetsad bakram, det är enbart sp-modellerna som har skruvad.

Casper_one skrev:
Sedan en annan fråga.. om jag kapar exempelvis ramdelarana som håller uppe sitsen och svetsar dit nya egna passande en annan sits, måste detta kontrollbesiktdigas eller hur går det till?

Det lättaste är att undvika att nämna det, annars är det registreringsbesikting som gäller och det vill man undvika.
 
Last edited:
Zator skrev:
Nja yzf 750 r har svetsad bakram, det är enbart sp-modellerna som har skruvad.

ok..tyckte de såg ut så..
men fzr600 då?
kankse inte den har heller :va

ahh! köp en zxr då :tummenupp
 
Tycker dom flesta 600 cc hojar duger till att byggas om till streetfighters.
Sverige är lite kubikfixerat och alla vill ha så stora hojar som möjligt.
Hojen skall ju ändå stypas ned till 25 kW.

Honda CBR600F är bra och pålitliga hojar. Dock är dom enligt min mening övervärderade av sina ägare.
Suzuki har ju både RF600R och Bandit/GSXF modellerna. Båda bra första hojar och priserna helt ok. Enkla att bygga om.
Kawasaki har väl ZZR600 i rätt prisklass.
Yamahas FZR600 duger bra.

Triumph är svår att finna i den prisklassen. Förutom denna då : http://www.blocket.se/vi/6972375.htm?ca=11_s
 
jag håller med om att min ram är hemskt tråkig, men jag får väl skylla på att den var extremt billig både i inköpspris, bytte den mot 125:an på firma & i försäkring, 1376:- hel/hel på mig :hihi

men om jag var du så skulle jag iaf satsa på en hoj med bred ram & en tank som ligger mot ramen. sen kan man ju nästan göra alla andra modifieringar själv. det är ju lite det som är vitsen med fighter ! :yoparty

lycka till . :tummenupp
 
Fina svar jag ni lämnat!
Jag har fått en del att klurat på nu..

om sitsen är skruvad är det väl nästan bara att sätta dit vad man vill utan att behöva "specialbesiktigad" den?

zzr600 är väl det jag lutar åt..


Rock on.. :yoparty


Btw Granath: Kul bildserie du gjort med ditt st-bygge =)
 
Är de verkligen så petiga på en bakram? Har ju ingenting med chassit att göra, ska ju bara hålla upp arslet på de som kör/åker med.

Men visst ändrar man 2 sits till 1 sits så ska man tydligen regbesiktiga om
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top