Första steget mot digital tvångströja?

• Thread starter Thread starter Raderad medlem 51742
  • Start date Start date
Blinkers i rondeller är uppenbarligen ett ämne som skapar större engagemang och upprörda känslor än digitala trångströjor där staten övervakar oss och begränsar vår frihet att själva kontrollera våra fordon. Vet inte om jag skall bli riktigt orolig nu... :confused:

Klart att man oroas av det och ogillar. Men jag kan ju ogilla små cirkulationsplatser också :7peta

Men, hur jävla svårt ska det va?

Blinka inte, inte höger eller vänster, blinka inte alls, innan ni passerat den sista utfarten ni inte ska ut ur, när ni passerat den utfarten och alltså ska ut nästa slår ni på blinkern åt höger(samma håll ni kommer vrida ratten för att lämna cirkulationsplatsen), då förstår alla att bilen som inte blinkar kommer fortsätta minst en utfart till och när blinkers syn så ska den ut ur cirkulationsplatsen.

Alltså, för att förtydliga för de svagbegåvade, blinkar inte bilen så kommer den fortsätta i cirkulationsplatsen, om den blinkar så kommer den åka ur cirkulationsplatsen, extremt jävla enkelt att förstå!

Ska du direkt höger så blinkar du självfallet redan påväg mot den...

Blinkers i rondeller är uppenbarligen ett ämne som skapar större engagemang och upprörda känslor än digitala trångströjor där staten övervakar oss och begränsar vår frihet att själva kontrollera våra fordon. Vet inte om jag skall bli riktigt orolig nu... :confused:

Handla inga fordon du inte kör själv så kommer den utvecklingen inte fortsätta.
Men, eftersom alla vill ha denna tekniken med självkörande bilar så är det redan kört.

Hur skulle en självkörande bil hantera hastigheten annars i samspel med av personer körda fordon som inte är förutsägbara ur främst hastighetsaspekten?
Blir ju inget flyt i den trafiken och en jäkla massa olyckstillfällen....

Detta är nog det första och viktigaste steget mot autonoma fordon som fungerar i trafiken, snart genomdrivet i ett samhälle nära dig vare sig man vill eller inte.
Men, sålänge de gamla okontrollerbara fordonen finns kvar är det väl bara att skita i detta, är säkert död och begraven innan det är helt genomfört och då är det inte mitt problem.

Vart är denna sida på väg...? Fem sidor diskussion om blinka i rondell, men ingen som diskuterar bomba eller whiiiiila...

Nu är allt så mycket tydligare. Jag skulle ut och köpa aluminiumfolie idag, var slut på Ica, Coop, Willys, Netto och Lidl i hela Stockholm, Hojkul! har ju köpt upp all folie för att vika tiderna största hatt... :)

Finns det inte lite alu-folie kvar i Malmö, som du kan köpa och skicka till Sthlm? :banana

/H

Men, hur jävla svårt ska det va?

Blinka inte, inte höger eller vänster, blinka inte alls, innan ni passerat den sista utfarten ni inte ska ut ur, när ni passerat den utfarten och alltså ska ut nästa slår ni på blinkern åt höger(samma håll ni kommer vrida ratten för att lämna cirkulationsplatsen), då förstår alla att bilen som inte blinkar kommer fortsätta minst en utfart till och när blinkers syn så ska den ut ur cirkulationsplatsen.

Alltså, för att förtydliga för de svagbegåvade, blinkar inte bilen så kommer den fortsätta i cirkulationsplatsen, om den blinkar så kommer den åka ur cirkulationsplatsen, extremt jävla enkelt att förstå!

Ska du direkt höger så blinkar du självfallet redan påväg mot den...
Jättebra förklarat hur jag skall göra innan jag passerat den sista utfarten jag inte ska ut ur men hur skall jag göra innan jag passerat den sista utfarten jag skall ut ur?

Ang rondellkörning så rekommenderas några varv i Brommaplansrondellen i rusningstrafik :fyllisar

I övrigt så anser jag att vi bör blinka höger och ta oss ur rondellkörningen och återgå till digital tvångströja......
Analoga världen, kom gärna tillbaks :Bugar

Jättebra förklarat hur jag skall göra innan jag passerat den sista utfarten jag inte ska ut ur men hur skall jag göra innan jag passerat den sista utfarten jag skall ut ur?
Kör lugnt vidare i rondellens riktning. Om bränslet tar slut före rondellen tar slut ringer du helt enkelt efter bärgare som tryggt och säkert guidar dig ut ur rondellen. Inför nästa eventuella rondellfärd kan du eventuellt överväga att outsourca alla dessa beslut till en statligt kontrollerad artificiell intelligens som sköter rondellkörningen åt dig.

Ang rondellkörning så rekommenderas några varv i Brommaplansrondellen i rusningstrafik :fyllisar

I övrigt så anser jag att vi bör blinka höger och ta oss ur rondellkörningen och återgå till digital tvångströja......
Analoga världen, kom gärna tillbaks :Bugar

Ha-ha! Jupp, eller egentligen vilken annan valfri rondell som helst i stockholmsområdet. Kör man inte Stridsvagn S eller har ett närmast groteskt intresse av att fylla i trafikskaderapporter gör man nog bäst i att övertydligt signalera vart man skall...

*återgår till att vika en välsittande foliehatt* Over and out.

Vart är denna sida på väg...? Fem sidor diskussion om blinka i rondell, men ingen som diskuterar bomba eller whiiiiila...

Eller hur?! För tio år sen handlade rondelldiskussioner enbart om hur satans bra de är för att lära sig knäskrap.

Vänster knä på dagen, höger på natten...

Finns det inte lite alu-folie kvar i Malmö, som du kan köpa och skicka till Sthlm? :banana

/H

Jo fast nu är jag ju på tjänsteresa i Stockholm i tio dagar. Ska kolla om frugan kan ordna det. Har du slut redan eller? Frugan kan skicka två jue! :D:D:D

'doolar'; bättre att du arbetar än att flänga runt i olika butiker för att leta efter folie... :tummenupp
-

Suck, 2018 (snart 2019) och människor kan inte ens lära sig att det heter cirkulationsplats...
Rondell är den, ofta beväxta, (och ofta) runda delen i mitten av cirkulationsplatsen.

/H

Var har du varit de senaste tio åren?

Den som skriver så idag blir omedelbart ordentligt uppläxad av sporthojs prettomob.

Nuförtiden handlar sporthoj om reflexvästar, ABS och att mata småfåglar.

Var har du varit de senaste tio åren?

Den som skriver så idag blir omedelbart ordentligt uppläxad av sporthojs prettomob.

Nuförtiden handlar sporthoj om reflexvästar, ABS och att mata småfåglar.

Det beror på att det är samma personer som hänger här ännu, dvs de som överlevt (tack vare reflexväst, ABS och mer lämpliga sysselsättningar).

Om tio år handlar inläggen om köer på vårdcentralen (har redan börjat), dåliga pensioner (har redan börjat), ungdomars bristande fostran och hur RIKTIGA maträtter skall göras.

Buy quality, cry once

Det beror på att det är samma personer som hänger här ännu, dvs de som överlevt (tack vare reflexväst, ABS och mer lämpliga sysselsättningar).

Om tio år handlar inläggen om köer på vårdcentralen (har redan börjat), dåliga pensioner (har redan börjat), ungdomars bristande fostran och hur RIKTIGA maträtter skall göras.

Buy quality, cry once

Ja det är samma gamla stötar som växt upp och blivit ansvarsfulla gubbar som nu förnekar att dom någonsin skulle haft såna där rebelliska idéer. Föryngringen uteblir ju då varje litet embryo till föryngring snabbt mobbas ut.

En del bilar har ju farthållaren kopplad till skyltavläsningen så det är väl bara att sätta fartbegränsaren där istället.
För mig skulle det dock bli problem för min bil ser inte 110-skylten när jag svänger ut på motorvägen på morgonen och påstår att det är 60.
Hmm, är min bil extrautrustad tro? Den har såna där genomskinliga plåtar varvet runt, i huvudhöjd på dom som åker i bilen faktiskt. En av konsekvenserna är att jag som förare kan titta ut och själv se vad som händer runt bilen, vilka skyltar som står bredvid vägen osv, förbannat praktiskt när man tänker efter. Dessutom mycket roligare när man kör lite längre än 14m, för att bara sitta och stirra på instrumentpanelen för att se skyltar, varningar för saker jag kommer för nära osv är rätt jävla skittrist i längden...

Min dotter tog A1-kort innan bilkörkort. Bland det första hon sade när vi körde bil var: ”-Men vad DÅLIGT man ser!”

Så är det. :fakta

Buy quality, cry once

Ja det är samma gamla stötar som växt upp och blivit ansvarsfulla gubbar som nu förnekar att dom någonsin skulle haft såna där rebelliska idéer. Föryngringen uteblir ju då varje litet embryo till föryngring snabbt mobbas ut.

De mobbas inte ut, de överlåter utgallringen till Darwin himself.

Buy quality, cry once

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...