Första slangningen!!

JohnnyPark

Ny medlem
Gick med
24 May 2006
Ort
Lund
Hoj
Monster S2R -05
Idag lyckades jag för första gången få upp hojen riktigt på bakhjulet och faktiskt åka så några meter! Ni får ursäkta min lycka, men för mig är det stort! :D
Hade gett upp och trodde det berodde på antingen för klen hoj eller bristande teknik (troligen en kombination). Men så idag tänkte jag att nu jävlar, går det inte nu då skiter jag i det totalt, lutade mig bakåt, tröck full gas och klippte till med kopplingen och upp kom jag!
Längesen jag mådde så gott..

:D :D :D :D
 
Dr.Bike skrev:
2369134 Hoppas inte motorn skär för dig bara...

Haha, nä det skulle ju kunna förstöra det roliga.. Men så länge man håller sig utanför det röda borde väl det vara lugnt va? :rolleyes:
 
lirus skrev:
2369147 Haha, nä det skulle ju kunna förstöra det roliga.. Men så länge man håller sig utanför det röda borde väl det vara lugnt va? :rolleyes:

Fan!
Jag slangade 50 cm häromdagen..
Ofrivilligt med skjuts!!
Höll på att göra ner mig totalt...
 
lirus skrev:
2369117 Idag lyckades jag för första gången få upp hojen riktigt på bakhjulet och faktiskt åka så några meter! Ni får ursäkta min lycka, men för mig är det stort! :D
Hade gett upp och trodde det berodde på antingen för klen hoj eller bristande teknik (troligen en kombination). Men så idag tänkte jag att nu jävlar, går det inte nu då skiter jag i det totalt, lutade mig bakåt, tröck full gas och klippte till med kopplingen och upp kom jag!
Längesen jag mådde så gott..

:D :D :D :D

Välkommen till gänget. Eh. Jag menar, deras gäng. :4skrika
 
lirus skrev:
2369147 Haha, nä det skulle ju kunna förstöra det roliga.. Men så länge man håller sig utanför det röda borde väl det vara lugnt va? :rolleyes:

Njae, det har inget med det att göra.
Hojen är konstruerad för att gå med bägge hjul i marken.

Slangar du kommer oljesugen från pumpen (pickupen) att suga luft när all olja är i bakre delen av motorn.

Luft smörjer så förbannat dåligt, så detta innebär FÖRR eller senare :död för lagren.

Detta kan motverkas till DEL genom att hälla i mer olja än specat. Ofta nån liter.
Men det är ff ingen garanti. Alla hojar är olika, och ibland funkar det ibland inte...

Är man seriös drar man om pickupen så den sitter i bakre delen av tråget, och sedan kan man montera en skvalpplåt i tråget oxå som håller kvar oljan.

Men jag antar att det är liiite överkurs för din del?
Så håll koll på oljetryckslampan, och fyll gärna på mer olja än max om du ska slanga.
 
Snail_shell skrev:
2369155 Fan!
Jag slangade 50 cm häromdagen..
Ofrivilligt med skjuts!!
Höll på att göra ner mig totalt...


En kompis kompis körde för ett par månader sen cross med passagerare på fyllan. Han fick res och killen bak ramlade av och slog skallen rejält. Ingen hjälm hade dom heller.. Han tappade närminnet ett tag och dom trodde han inte skulle repa sig. Men nu hörde jag att han kommer bli fullt återställd..

Dr.Bike skrev:
2369170 Njae, det har inget med det att göra.
Hojen är konstruerad för att gå med bägge hjul i marken.

Slangar du kommer oljesugen från pumpen (pickupen) att suga luft när all olja är i bakre delen av motorn.

Luft smörjer så förbannat dåligt, så detta innebär FÖRR eller senare :död för lagren.

Detta kan motverkas till DEL genom att hälla i mer olja än specat. Ofta nån liter.
Men det är ff ingen garanti. Alla hojar är olika, och ibland funkar det ibland inte...

Är man seriös drar man om pickupen så den sitter i bakre delen av tråget, och sedan kan man montera en skvalpplåt i tråget oxå som håller kvar oljan.

Men jag antar att det är liiite överkurs för din del?
Så håll koll på oljetryckslampan, och fyll gärna på mer olja än max om du ska slanga.


Huj fan.. inte bara att köra alltså! Haha :tungan
Kanske ska slå i lite mer olja då men annars var det nog lite överkurs. Får bli på nästa cykel kanske..
 
Last edited:
Dr.Bike skrev:
2369170 Njae, det har inget med det att göra.
Hojen är konstruerad för att gå med bägge hjul i marken.

Slangar du kommer oljesugen från pumpen (pickupen) att suga luft när all olja är i bakre delen av motorn.

Luft smörjer så förbannat dåligt, så detta innebär FÖRR eller senare :död för lagren.

Detta kan motverkas till DEL genom att hälla i mer olja än specat. Ofta nån liter.
Men det är ff ingen garanti. Alla hojar är olika, och ibland funkar det ibland inte...

Är man seriös drar man om pickupen så den sitter i bakre delen av tråget, och sedan kan man montera en skvalpplåt i tråget oxå som håller kvar oljan.

Men jag antar att det är liiite överkurs för din del?
Så håll koll på oljetryckslampan, och fyll gärna på mer olja än max om du ska slanga.


Hmm slangat min hoj otagliga mil å inte fan har den skurit. Men jag vet att om man kör mycket 12 o´clocks så blir det lidande men ett framhjulslyft tror inte jag skadar en cyckel så värst. Kanske inom loppet av 100år men då har man nog kastat cykeln i sopporna.

"Lirus" By the way Grattis till slangningen, kommer ihåg hur det kändes första gången. (som att bli av med oskulden typ:tungan )
 
Dr.Bike skrev:
2369170 Njae, det har inget med det att göra.
Hojen är konstruerad för att gå med bägge hjul i marken.

Slangar du kommer oljesugen från pumpen (pickupen) att suga luft när all olja är i bakre delen av motorn.

Luft smörjer så förbannat dåligt, så detta innebär FÖRR eller senare :död för lagren.

Detta kan motverkas till DEL genom att hälla i mer olja än specat. Ofta nån liter.
Men det är ff ingen garanti. Alla hojar är olika, och ibland funkar det ibland inte...

Är man seriös drar man om pickupen så den sitter i bakre delen av tråget, och sedan kan man montera en skvalpplåt i tråget oxå som håller kvar oljan.

Men jag antar att det är liiite överkurs för din del?
Så håll koll på oljetryckslampan, och fyll gärna på mer olja än max om du ska slanga.


Eller så köper man en mille som har torrsump-smörjning :) Om du kommer ihåg så rekommenderade jag också att köpa mille för att man då får oljeplugg med magnet på. Den rokkar helt enkelt :D Men nu blir det nog en billigare banhoj tills nästa år. Vi träffades på Gelleråsen, stod å tjöta lite :tummenupp
 
GiXxaH skrev:
2369257 Hmm slangat min hoj otagliga mil å inte fan har den skurit. Men jag vet att om man kör mycket 12 o´clocks så blir det lidande men ett framhjulslyft tror inte jag skadar en cyckel så värst. Kanske inom loppet av 100år men då har man nog kastat cykeln i sopporna.

Som sagt... vissa hojar tål det.
Andra inte :död

Johansson skrev:
2369349 Eller så köper man en mille som har torrsump-smörjning :) Om du kommer ihåg så rekommenderade jag också att köpa mille för att man då får oljeplugg med magnet på. Den rokkar helt enkelt :D Men nu blir det nog en billigare banhoj tills nästa år. Vi träffades på Gelleråsen, stod å tjöta lite :tummenupp

Ah - du! Gött att höra från dig!
Jo, jag har ju oxå alltid åkt torrsumpshoj tidigare!
(Honda750Four).
visserligen med magneter på pluggarna från tjejens kylskåps-krafs, men iaf! :D
 
Last edited:
lirus skrev:
2369179 En kompis kompis körde för ett par månader sen cross med passagerare på fyllan. Han fick res och killen bak ramlade av och slog skallen rejält. Ingen hjälm hade dom heller.. Han tappade närminnet ett tag och dom trodde han inte skulle repa sig. Men nu hörde jag att han kommer bli fullt återställd..


Tyvärr måste jag säga att detta bara var onödigt och dumt, men å andra sidan är inte jag nån moralpolis heller :tungan:

Jag minns min första slangning med min CR. Jag tänkte att "Undrar om det går att åka nåt på bakhjulet med skiten då" och röck lätt plus gav gas. Hoppsan, där stod jag rätt upp och höll på att tokvurpa. Men jag klarade mig. :näsblod Keep on wheelying! Blir nog grymt kul om ett tag ska du se! Det där med att motorn skär ska väl inte vara så befogat, om du inte har mycket för lite olja och en sne' motor. :tungan
 
Dr.Bike skrev:
2369170 Njae, det har inget med det att göra.
Hojen är konstruerad för att gå med bägge hjul i marken.

Slangar du kommer oljesugen från pumpen (pickupen) att suga luft när all olja är i bakre delen av motorn.

Luft smörjer så förbannat dåligt, så detta innebär FÖRR eller senare :död för lagren.

Att oljepickupen sitter i framkant gäller väll inte alla cyklar i alla fall.

Vet att sv 650 har det men.....
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top