Mr K
I win, you loose!
Hade precis varit och hämtat min nysevade gröna missil i Veberöd då jag tänkte .... "Hmmmm .... Vägen över Häckeberga är roligare än 11an".
Motorn spann så vackert med ny olja och ställda ventiler. Hojjen var glad och jag likaså.
Nu blev det ju att vi kom in i Häckeberga "baklänges" och fick hälsa på en massa andra MC-cyklister som säkert tyckte jag var jobbig att jag körde "Fel" håll.
Efter en lite stund skymtade jag en hojj i bakspeglen och tänkte ...."Ohhh ... någon som vill gazza litta" ... och höjde genast tempot markant. Fick in flytet bra och när jag kollade i bakspeglen nästa gång så låg hojjen fortfarande kvar. Detta trodde jag absolut inte så jag kört ganska fort.
Nu kom en liten suprajs.......
DEN BÖRJADE BLINKA BLÅTT OCH LJUDA ..... SAAAATAN .... MC POLIS.
Tankarna snurrade fort i huvudet. Han kör ju fort. Kan jag smita? Hur mycket bensin har jag?
Svaret på den ena frågan kom ganska fort när min gula reserv lampa lägligt tändes ....... "Hmmmm jag kommer 4-5mil på reserven ...... kanske 3-4mil i högt tempo".
Jag valde den lugna varianten då det fortfarande är grus på sina ställen i Häckeberga.
Nu var vi lagom vid slottet och sjön så jag svängde in på grusplanen där.
Polisen var vänlig och frågade efter lappen.
"Det har jag glömt hemma"
"ok, svarar polisen"
Samtidigt böjer jag mig ner för att lägga hjälmen på marken då ramlar min
plåtplånbok ur innerfickan och öppnas på marken.
Ut flyger mitt körkort och landar vid polisens fötter.
"Vad är det här då?"
Satan ... busted.
Efter mycket ojjande och prutande från 170-200 på 70 väg så hamnade notan på:
140km/h på 70 väg = Minst 4000kr & 5 månader på kortet (Från idag. Blev eskorterad hem)
Miniskylt = 1500kr
Blinkers bak = 1000kr
.... men jag får 10% på slutnotan eftersom det var flera åtalspunkter.
Så ny byggs hojjen om till ren banhoj för att piskas på Poznan, Sturup och alla andra banor i sve iår. Jag kommer ner och vinkar av er vid onsdagsgazzen som vanligt.
Som T.Rickardsson hade sagt .... "JAG ÄR INTE BITTER".
/Mr K(an inte ha full tank)
Motorn spann så vackert med ny olja och ställda ventiler. Hojjen var glad och jag likaså.
Nu blev det ju att vi kom in i Häckeberga "baklänges" och fick hälsa på en massa andra MC-cyklister som säkert tyckte jag var jobbig att jag körde "Fel" håll.
Efter en lite stund skymtade jag en hojj i bakspeglen och tänkte ...."Ohhh ... någon som vill gazza litta" ... och höjde genast tempot markant. Fick in flytet bra och när jag kollade i bakspeglen nästa gång så låg hojjen fortfarande kvar. Detta trodde jag absolut inte så jag kört ganska fort.
Nu kom en liten suprajs.......
DEN BÖRJADE BLINKA BLÅTT OCH LJUDA ..... SAAAATAN .... MC POLIS.
Tankarna snurrade fort i huvudet. Han kör ju fort. Kan jag smita? Hur mycket bensin har jag?
Svaret på den ena frågan kom ganska fort när min gula reserv lampa lägligt tändes ....... "Hmmmm jag kommer 4-5mil på reserven ...... kanske 3-4mil i högt tempo".
Jag valde den lugna varianten då det fortfarande är grus på sina ställen i Häckeberga.
Nu var vi lagom vid slottet och sjön så jag svängde in på grusplanen där.
Polisen var vänlig och frågade efter lappen.
"Det har jag glömt hemma"
"ok, svarar polisen"
Samtidigt böjer jag mig ner för att lägga hjälmen på marken då ramlar min
plåtplånbok ur innerfickan och öppnas på marken.
Ut flyger mitt körkort och landar vid polisens fötter.
"Vad är det här då?"
Satan ... busted.
Efter mycket ojjande och prutande från 170-200 på 70 väg så hamnade notan på:
140km/h på 70 väg = Minst 4000kr & 5 månader på kortet (Från idag. Blev eskorterad hem)
Miniskylt = 1500kr
Blinkers bak = 1000kr
.... men jag får 10% på slutnotan eftersom det var flera åtalspunkter.
Så ny byggs hojjen om till ren banhoj för att piskas på Poznan, Sturup och alla andra banor i sve iår. Jag kommer ner och vinkar av er vid onsdagsgazzen som vanligt.
Som T.Rickardsson hade sagt .... "JAG ÄR INTE BITTER".
/Mr K(an inte ha full tank)