Första serietillverkade bilen under sju minuter...

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
... runt Ringen

[YOUTUBE-ID]2ttaWZT8g4A[/YOUTUBE-ID]

http://www.ferrari.com/English/Ferrari_TV/Pages/FerrariTVPlayer.aspx?serverId=15587&c=Video&cat=14

:yoparty

Fast samtidigt är ju FXX rena "Forskning och Utvecklings"-bilen, varje ingenjörsteknikers våga dröm med bl.a. fläktar i bagaget för att skapa ett sug under bilen vars luft blåses ur där original Ferrarin har sina baklyktor (fusk eller inte kan ju diskuteras....)

Om jag inte minns fel så är priset för en av dessa få bilar ca 15 miljoner kronor (får ej köras på allmän väg och den får endast stå parkerad hos Ferrari själva, men när man väl vill ut och köra med den så levereras den till valfri plats världen runt inom 48 timmar)

*edit*

Var visst inte FXX utan 599XX som slog rekordet, en ännu värre R&D-bil, ännu mindre gatbil.

http://en.wikipedia.org/wiki/599XX#599XX

Last edited:
Det är ju fan helt osannolikt snabbt.:skrämd

Edit: Det absoluta rekordet på 20,8 km-slingan är väl 6.11 av Stefan Bellof.

Last edited:
Jag skulle inte vilja vara den som kör in den där bilen i däcktraven...

Jag tror jag personligen skulle ha roligare i en Caterham R500, för typ 1/25 av inköpspriset, när jag vill.. utom när det regnar förståss, eller är blött, eller kallt, snö..

btw; får vem som helst köpa en ferrari?

Om jag betalar 15 mille för en biljävel vill jag gärna ha den i MITT garage!!! :mad:

Inte för att vara elak, men jag tror Ferrari skrattar åt dig för att du bara verkar ha ETT garage... :tungan ;)

Deras intressanta köpare har nog ett garage i X antal länder hehe.

btw; får vem som helst köpa en ferrari?

En Ferrari, ja, begagnad, inga problem, men majoriteten av dom som säljs nya tror jag alltid är reserverade till tidigare ägare (Ferrari kontaktar alltså potentionella kunder från deras listor från tidigare ägare/köpare).
Om detta gäller samtliga nya Ferrari's är jag osäker på, men vet att speciella så som Ferrari Enzo var det såhär med och lär säkerligen vara likadan med denna 599XX.

Byggde inte någon brittiskt firma typ en Formel 3000 bil med kåpor över däcken, lysen och skit och reggade den? Har läst om den men kommer inte ihåg vad den hette.

Det är ju fan helt osannolikt snabbt.:skrämd

Edit: Det absoluta rekordet på 20,8 km-slingan är väl 6.11 av Stefan Bellof.

Stefan Bellofs Porsche 956 var väl lika 'serietillverkad' som Ferrari F599xx, om man ska vara petig :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park