Första riktiga åket!

Rolle85

Ska börja övningsköra nu...
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPX 600R
Idag sken solen över Göteborg och vägen är torr. Så idag blev det mitt första riktiga åk under övningskörning med farsan där bak :tungan
Mötte snuten också men eftersom man kör snällt och fint var de inga probs! Nån mer som var ute idag i solen med den blåa himlen =)

Hmm va synd...vi har iofs dragits med en extrem lång vinter här i Göteborg med mycket snö i flera omgångar men nu verkar den försvinna för i år....gräsmattorna syns igen o så...kan bara vara ett gott tecken :banana
Vi är väl inte riktigt vana här i Göteborg med den snömängden och kylan som varit....vi hade 18 minus en dag för nån vecka sen....de är svinkallt för göteborgsråttor :tungan
Kanske ska köra lite imon med om de inte blir för kallt....tjohej!

Trodde nästan sista snön hade kommit för sthlm också men just nu öser det ner ännu en vända som så småning om, sakta men säkert ska smälta bort :4skrika

Låter härligt :tummenupp
Hade man inte haft hojen avställd och några mil söderut så hade det nog blitt körning idag :( ... men på måndag kanske :)
Lycka till med övningskörningen så kanske man ses på vägarna i vår :hej
/F.

Yez, jag var ute på första seriösa åkningen idag! :yoparty Endurofäljar, crossdäck och dåligt med luft, men fortfarande:

Gott som fan... :banana

imorgon blir det en liten tur iaf :) först hämta hojen hos päronen dessvärre så mycket snö och is där så fått fixa en Buss men när man kommer in till stan så åker varma kläder på och årets första Weeeeeeeling är ett fakta :hihi :hihi

men den första seriösa åkningen blir nog inte förren om två veckor när den är besiktigad :)

Det var ju inte första turen för i år! Men var ute en liten sväng här för en stund sen!!!

Fy f..n va underbart!!!!

Första turen för mig år var i januari 6,7 och 8:e men jag var ute och drog igång hojen för 10 minuter sen och den pep som den skulle, hehe hoppas det blir fint väder nu så man kan åka lite på påsklovet....

Ja tur att jag inte såg dig emmi vid vägrenen för då hade jag väl kört av vägen :tungan
Nåväl, strålande sol ska de bli imon med och resten av veckan också tror jag...såg dock lite pissigt ut i de norra delarna o stockholm..

Last edited:
Jo idag blev det en runda, pappa björn vaknade galant ur sin vinterdvala, dock var det jävligt kallt men en 2 mila runda blev det. Så nu är det bara till o tina upp sig lite... Men nu längtar man ju bara ännu mer till sommaren.. :fyllisar

Inte kört men vårvädret gav känslor som gjorde att ja cabbade av Bettan i garaget iaf! Min nedräkning har börjat å om 13 dar "rullar" hon ner till Yamaha Centers Yamahadagar. Så tills dess bara underbar meck, typ drev å däck... Later / Thomb :tummenupp

Thomb skrev:
Inte kört men vårvädret gav känslor som gjorde att ja cabbade av Bettan i garaget iaf! Min nedräkning har börjat å om 13 dar "rullar" hon ner till Yamaha Centers Yamahadagar. Så tills dess bara underbar meck, typ drev å däck... Later / Thomb :tummenupp
Jepp idag har man tagit den första turen med sin nya båge.
Så jävla gott dock aningen kallt men vem bryr sig.
:tummenupp

Japp, idag åkte hojen fram. Ca 15 mil blev det i strålande solskenet runtom i göteborg :yoparty
Helt jävla underbart. HOppas på samma väder imorgon :Bugar

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...