2622293 Tjena, Magnus var namnet!
Jag använder Revloc (precis samma princip som Rekluse) på min 500a o det funkar fint, iaf för isåka. Fick inte riktigt samma flyt med sladdandet på asfalt med bakbromsen på styret (testat på 4t med slirkoppling) men det är ju väldigt beroende av att man testar fram rätt grejer som matchar perfekt o har rätt kraft. Upptäckte att man bromsar jävligt kraftigt med foten vid sladdande på asfalt, men man tänker inte på det då man "bara lägger på benet lite", men man är faan så mycket starkare där än i två fingrar...
På is behövs inte lika mycket broms o jag tror jag hittat nåt som funkar nu med en bromspump från en mtb. Har haft en okej pump förut men den var omöjlig att lufta så ibland försvann bakbromsen in i kurvorna - mindre trevligt..
När man åker 2t med slungkoppling ("automatkoppling") så är motorbroms inget problem, men med 4t skulle det antagligen vara det på asfalt o man skulle då helst vilja ha en slirkoppling kombinerad i densamma (finns inte än).
Angående att växla utan kopplingsgrepp så har det aldrig varit något problem med slungkoppling, vare sig på asfalt eller is. Man slår av ngt på gasen bara.
Ser ju fint ut det där Doordie!