Första motorcykeln! (1885)

Håller helt med, krom och sånt... :tungan

Precis, jag har bara polerad aluminium och rostfritt. Det är rejs det! Till skillnad från plast! :tungan

Jo, men jag tycker att hojen i första bilden blev snyggare sedan du tog över och lackade den Jörgen, för visst är det väl samma hoj? :D

Jag tycker också om hojar där man ser tekniken, men aerodynamik förbättrar en hoj så avsevärt att jag inte är beredd att offra alla kåpor.
Däremot kunde man ju göra kåporna tillräckligt stora för att ge bra aerodynamik, men inte en cm större än så, så att tekniken syns ändå.
(eller till och med offra några % aerodynamik för att visa ännu mer teknik)

Som skrivbordsbakgrund just nu har jag sving och bakfjädring på en Spondon-Yamaha, tidigare har det varit olika motorer, växellådor och t.o.m ett hydraulschema på en lastmaskin...

Men jag vet om att jag är knäpp....


Bah! Jag hörde av garagerkompisarna ikväll att det visst var en kåplös Aprilia som rostade en massa kåphojar i ngn ERF-tävling nyligen. :tungan

Ska jag vara seriös så är det väl så att jag gillar synlig extern mekanik framför inter och dold dito. Jag gillar tex ånglok framför inklädda ellok osv.

Seså, smasha nu, jag bjöd just på en fin och enkel boll: HD ->Ånglok! :hihi
 
Last edited:
Precis, jag har bara polerad aluminium och rostfritt. Det är rejs det! Till skillnad från plast! :tungan
:tummenupp

Jodå, jag är faktiskt riktigt sugen på att skala min. Fast jag får vänta tills jag har råd att köpa en till, för jag vill absolut ha åtminstone en med lite aerodynamik också. Någon jädra rullande spegel ska jag dock inte ha, så polertrissan kommer att användas restriktivt. :D
 
Tycker 0.9 hk låter ganska mycket är ju som en moped fast på en såndär "farkost". Någon som skulle vilja sladda runt i 45km/h med den där.
 
Den vita sporthojen i tråden, vad är det för en hoj? Ser nästan ut som en 125cc tycker jag..

Cagiva mito 500 med husky enstånka .
tillverkas inte ännu ,men det ser ljust ut för dom flesta gillar den
och med tanke på ca priset som blev runt 60 tysen .släpps den i sverige byter jag in hondan på stört!


/Martin
 
:tummenupp
...Någon jädra rullande spegel ska jag dock inte ha, så polertrissan kommer att användas restriktivt. :D

Ja den kan man spara till flinten som brukar breda ut sig synkront med ålder och växande kärlek till de klassiska dragen hos en motorcykel. :näsblod

Det skulle aldrig falla mig in att jämföra H-D med ånglok, ånglok har ju hög verkningsgrad för sin slagvolym...

Katching

Nähädu! Varken effekt per cylindervolym eller termisk verkningsgrad är ens i närheten av den suraste sidventils-750!

Men de har ju ett rätt odiskutabelt vrid... :hihi

Hilsn
J
 
Last edited:
Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Back
Top