Första motard till tjej?

Mycke bra svar. Jag har jagat runt på ön (är ju på Gotland just nu) så vi har testat lite olika cyklar som polare Lr lokala mc-handlare hade att visa upp. Så xt 125 ifrån Yamaha var bra i höjd och storlek men den är alldeles för liten i maskinen. DRZ är grymt trött och tung men den har ju väldigt snäll motor och som sagt nästan inge service. HM motarden har jag kört själv och den är ju en riktig tävlingsmaskin vet inte om det är lite mer än hon behöver och definitivt mer service än va hon (jag) kommer att lägga. 250 maskinerna kommer nog ta lite väl mycket stryk på gatan. Men KTM har ju massor av mellan modeller. 350, 400 osv. Hur är dem?

Du vill ha en lätt, rolig hoj med långt serviceintervall? Lycka till. :tummenupp

Skulle fortfarande rekommendera Yamaha WR250X. Om Yamaha vågar sätta ett serviceintervall på 1000 mil så lär den klara gatåkning alldeles prima.

2008-yamaha-wr250xb-small.jpg

Hihi, hade faktiskt tänkt tipsa om just det här!

Det verkar kosta cirka 2000 USD, men eftersom cykeln är relativt billig så jämnar det ut sig snabbt. Fördelarna är då storleken, och effekt som en stor hoj. Pris som en vanlig, och enligt mig kan den med enkla medel vara riktigt snygg!

Det är en väldigt vågad satsning, men jag tror det skulle kunna bli riktigt bra!
IMG_0688+%5B1024x768%5D.JPG

[YOUTUBE-ID]-WfHtiJVPi4[/YOUTUBE-ID]
http://www.youtube.com/watch?v=-WfHtiJVPi4
Och det utan turbo, så slanga går det allt. Men det är säkert mycket svårare jämfört med de stora motarderna.

Last edited:
Du vill ha en lätt, rolig hoj med långt serviceintervall? Lycka till. :tummenupp

Skulle fortfarande rekommendera Yamaha WR250X. Om Yamaha vågar sätta ett serviceintervall på 1000 mil så lär den klara gatåkning alldeles prima.

Det är en prima cykel men den är tröttare än tröttast. En DRZ är rena effektmonstret i jämförelse....

Hihi, hade faktiskt tänkt tipsa om just det här!

Det verkar kosta cirka 2000 USD, men eftersom cykeln är relativt billig så jämnar det ut sig snabbt. Fördelarna är då storleken, och effekt som en stor hoj. Pris som en vanlig, och enligt mig kan den med enkla medel vara riktigt snygg!

Att turbomata en motor dimensionerad för 25hk måste vara tidernas sämsta tanke om man är ute efter hållbarhet....

Last edited:
Det är en prima cykel men den är tröttare än tröttast. En DRZ är rena effektmonstret i jämförelse....

Att turbomata en motor dimensionerad för 30hk måste vara tidernas sämsta tanke om man är ute efter hållbarhet....

Det diskuterades i youtubeklippets kommentarer. Har för mig att tillverkaren påstod en kund kört i åtminstone ett år med turbokittet, och än hade de inte fått byta delar.

Men nu var det iofs många månader sedan jag läste det, återkommer när jag hittat kommentaren.
http://www.youtube.com/watch?v=hYbiTKtlFd4

Edit: Liten uppdatering
"Bike has over 2yrs of turbo use now and still going strong. Current power level is 56whp. I think as long as you respect it, the engine will survive for a long time. Now, getting out on the hwy and holding it pinned for a long period of time would most likely end up badly."

Ja nu sa de mot sig själva, verkar som de menar att man kan busköra med den åtminstone i två år. Men köra på motorväg går inte :jisses

Last edited:
Allt över 400cc känns som en väldigt dålig idé.

Nu kommer jag säkerligen bli ass raped, men ni vet hur tjejer är. Blir dom rädda så brassar dom satan i helvete och drar på fullt. Släpper allt och bara skriker.

Så, ja.

Ni vet ju.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla