Första minimoto turen

Boije

Kör bil.
Gick med
1 Sep 2003
Ort
Östersund
Hoj
Hojlös...
Kan ju inte annat än säga att det är F*bannat skoj. Körde på gocartbanan i Östersund. :banana

En vanlig billig kina var det som jag testade med, hann med 3 varv innan det började regna, blev lite halkigare då. :rolleyes:

Efter ett massa varv blev man ju alltmer modig och efter ett par små släpp ett par varv tidigare å var det oundvikligt att inte göra en marksyning i det blöta, lyckades med en hisider i halvlåg hastighet (10-15knyck kanske) och skulle ju givetvis rädda moton så jag landade på axeln och armbågen.
Jag är glad att jag satt på mig skydden innan då knäskyddet blev rätt bra skrapat, skydden i jackan tror jag tog den mesta av smällen. Den lånade minimoton blev endast lätt skrapad (höll ju som den högt när jag kände det var oundvikligt att klota) på styränden och lite på framkåpan.
Så nu är jag allmänt öm och svullen, men det var det heltklart värt.

SÅ roligt för så pass lite pengar som en kinamoto är svårt att hitta! :yoparty

5 st av 10 som körde klotade under de 3 timmar vi körde. :D

/Boije - öm och lycklig :D
 
haha visst är det kul, wheelade över igår med min och då hade jag bara haft den i nån dag, men lite skrapmärken gör inget, bara att vända fula sidan mot väggen när man ska ha den i vardagsrummet på vintern =)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top