Första mc-semestern.

sigget

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2010
Hoj
95 Kawasaki Zx6
Håller på att ta mitt körkort i år :tummenupp

Och jag planerat in att jag ska dra iväg vecka 31 för då borde allt hunnit bli klart och jag har bra marginal på det också. Sen så har jag hunnit få några fler mil avklarade.

Mitt mål med semestern är att jag ska vara stationäred kvälls tid på Öland, för bror har en stuga där så boendet behöver jag inte fundera på.

Men jag hade velat ha lite tips och råd inför vilka grejer jag ska tänka på att införskaffa så att jag får en smidigt semester.

Och sen självklart vad jag inte får missa att kolla på runt Öland, gotland och kalmar så klart.

det tar väl inte så mycket mer än 3timmar från Gislaved till öland?

punkteringskitt
Verktyg
ev. Regnställ(alt. ett bra goretex ställ)

och lycka till med körkortet!

Last edited:
tandborste?
rena kallingar, och visakortet?
behövs det verkligen något mer?

En gång till då... REGNSTÄLL! du bor i sverige ;)
Och ta med mindre kläder än du tror att du behöver. Man har alltid med sig rena grejer hem :(

Se till att packa i tankväska/sadelväskor, inte allt i en ryggsäck, det blir tungt efter ett tag. Däremot så är det grymt praktiskt med en ryggsäck när man ska till affären mm. Så ta med en, halvtomt lastad :tummenupp

finns redan flera sådana här trådar här i MC-resordelen, kolla så får du massor av tips! Det är ju ingen megaresa du ska göra så du behöver nog inte överdriva. Jag personligen skulle nog inte ens ta med en massa extragrejer utan mest bara det jag personligen behöver. Men ja, regnkläder är ett måste och eventuellt något punkakit, finns ett bra på biltema. kanske en packrulle som även det finns på biltema för mer plats är så lär du inte behöva. Tankväska är nog överflödigt för den lilla resan men alltid bra att ha ifall du ska åka på fler turer. Men du kan vara lugn, jag brukar åka på resor på runt 800 mil och jag tar inte med så mkt mer än punkakit, regnkläder och lite verktyg, utöver kläder å sånt alltså.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman