Lånar tråden lite...
SchnappiSchnappiSchnappi das kleine Krokodil!
Framhjulssläpp i esset och Snigelfan gör en såndära krokodil-döda-rullning på mig. Eller åtminstone kändes det så. Trodde aldrig jag skulle sluta rulla (om det så bara var ett varv så kändes det som en evighet.) Vrålade nej sluta! som om det skulle hjälpa.
Kändes som om jag precis blivit överkörd av en ångvält. Tappad ur ett flygplan. Eller nåt. Luften försvann och ångesten över att inte kunna resa sig upp smög fram. Hallå! Hjälp! De e en massa motorcyklar runt mitt huvud! Hjälp! Tillslut kom de. De första av dagens hjältar. Jens och Micke. Och Kjell? Tack för hjälpen, ”skrapsåret” som jag tyckte mig ha på vänster axel visade sig vara en ”uppsplittrad fraktur” på nyckelbenet o brutna revben. Jag som inte slog i huvet (trodde jag, jag tuppade ju inte av
..) har ont i vänster kindben, käke och tinning, och hjälmen e nog bara kasta. Skinnstället bidde det hål i också.
Jvlar vad ont det gör.
Inte hjälper tra-la-la pillerna heller. Och inte kommer jag kunna kvala på lördag.
Skit också att man ska vara så klantig!
Tack Hulken1, och alla andra som hjälpte till igår.
Tack PeppeK, LottaK och Madeleine med dotter för sällskapet på akuten. jag var lite hög o fnittrig där ett tag..
Penguinälsklingen! Sorry att jag förstörde din dag! Du får slå ur underläge i helgen helt enkelt!
/Anneli
På smc-instruktörskursen vägde jag mig på en ”elefantvåg”, som visade att jag skulle väga närmre 2500kg i en krock i 50km/h, vägde även hjälmen som om jag inte minns fel vägde drygt 50 kilo. Vi är inte gjorda för sånt här.
Torkel skrev:Aj aj aj, vad trist! LÄK IHOP SCHNAPPT NU!
SchnappiSchnappiSchnappi das kleine Krokodil!
Framhjulssläpp i esset och Snigelfan gör en såndära krokodil-döda-rullning på mig. Eller åtminstone kändes det så. Trodde aldrig jag skulle sluta rulla (om det så bara var ett varv så kändes det som en evighet.) Vrålade nej sluta! som om det skulle hjälpa.
..) har ont i vänster kindben, käke och tinning, och hjälmen e nog bara kasta. Skinnstället bidde det hål i också. Jvlar vad ont det gör.
Inte hjälper tra-la-la pillerna heller. Och inte kommer jag kunna kvala på lördag.
Skit också att man ska vara så klantig! Tack Hulken1, och alla andra som hjälpte till igår.
Tack PeppeK, LottaK och Madeleine med dotter för sällskapet på akuten. jag var lite hög o fnittrig där ett tag..
Penguinälsklingen! Sorry att jag förstörde din dag! Du får slå ur underläge i helgen helt enkelt!
/Anneli
På smc-instruktörskursen vägde jag mig på en ”elefantvåg”, som visade att jag skulle väga närmre 2500kg i en krock i 50km/h, vägde även hjälmen som om jag inte minns fel vägde drygt 50 kilo. Vi är inte gjorda för sånt här.