Första marksyningen klar

Lånar tråden lite...

Torkel skrev:
Aj aj aj, vad trist! LÄK IHOP SCHNAPPT NU!

SchnappiSchnappiSchnappi das kleine Krokodil!

Framhjulssläpp i esset och Snigelfan gör en såndära krokodil-döda-rullning på mig. Eller åtminstone kändes det så. Trodde aldrig jag skulle sluta rulla (om det så bara var ett varv så kändes det som en evighet.) Vrålade nej sluta! som om det skulle hjälpa.:rolleyes: Kändes som om jag precis blivit överkörd av en ångvält. Tappad ur ett flygplan. Eller nåt. Luften försvann och ångesten över att inte kunna resa sig upp smög fram. Hallå! Hjälp! De e en massa motorcyklar runt mitt huvud! Hjälp! Tillslut kom de. De första av dagens hjältar. Jens och Micke. Och Kjell? Tack för hjälpen, ”skrapsåret” som jag tyckte mig ha på vänster axel visade sig vara en ”uppsplittrad fraktur” på nyckelbenet o brutna revben. Jag som inte slog i huvet (trodde jag, jag tuppade ju inte av :3freak ..) har ont i vänster kindben, käke och tinning, och hjälmen e nog bara kasta. Skinnstället bidde det hål i också.

Jvlar vad ont det gör. :4skrika Inte hjälper tra-la-la pillerna heller. Och inte kommer jag kunna kvala på lördag.:5sure Skit också att man ska vara så klantig! :(

Tack Hulken1, och alla andra som hjälpte till igår.

Tack PeppeK, LottaK och Madeleine med dotter för sällskapet på akuten. jag var lite hög o fnittrig där ett tag.. :3freak

Penguinälsklingen! Sorry att jag förstörde din dag! Du får slå ur underläge i helgen helt enkelt! :kiss

/Anneli :kryckor :ätapiller

På smc-instruktörskursen vägde jag mig på en ”elefantvåg”, som visade att jag skulle väga närmre 2500kg i en krock i 50km/h, vägde även hjälmen som om jag inte minns fel vägde drygt 50 kilo. Vi är inte gjorda för sånt här.

Anneli skrev:

Framhjulssläpp i esset och Snigelfan gör en såndära krokodil-döda-rullning på mig. Eller åtminstone kändes det så. Trodde aldrig jag skulle sluta rulla (om det så bara var ett varv så kändes det som en evighet.) Vrålade nej sluta! som om det skulle hjälpa.:rolleyes: Kändes som om jag precis blivit överkörd av en ångvält. Tappad ur ett flygplan. Eller nåt. Luften försvann och ångesten över att inte kunna resa sig upp smög fram. Hallå! Hjälp! De e en massa motorcyklar runt mitt huvud! Hjälp! Tillslut kom de. De första av dagens hjältar. Jens och Micke. Och Kjell? Tack för hjälpen, ”skrapsåret” som jag tyckte mig ha på vänster axel visade sig vara en ”uppsplittrad fraktur” på nyckelbenet o brutna revben. Jag som inte slog i huvet (trodde jag, jag tuppade ju inte av :3freak ..) har ont i vänster kindben, käke och tinning, och hjälmen e nog bara kasta. Skinnstället bidde det hål i också.

Jvlar vad ont det gör. :4skrika Inte hjälper tra-la-la pillerna heller. Och inte kommer jag kunna kvala på lördag.:5sure Skit också att man ska vara så klantig! :(

Tack Hulken1, och alla andra som hjälpte till igår.

Tack PeppeK, LottaK och Madeleine med dotter för sällskapet på akuten. jag var lite hög o fnittrig där ett tag.. :3freak

Penguinälsklingen! Sorry att jag förstörde din dag! Du får slå ur underläge i helgen helt enkelt! :kiss

/Anneli :kryckor :ätapiller

På smc-instruktörskursen vägde jag mig på en ”elefantvåg”, som visade att jag skulle väga närmre 2500kg i en krock i 50km/h, vägde även hjälmen som om jag inte minns fel vägde drygt 50 kilo. Vi är inte gjorda för sånt här.
Kan tro att du mår som Peppe idag......
ajajaj vad det gör ont :(
Ni får bli första depå-minglare i helgen, ni kan ju fråga Örjan om han vill leka med er :hihi

Anneli skrev:

Framhjulssläpp i esset ...[/SIZE]

Det känner man ju igen :3freak Men varför göra likadant som jag. :va

Hoppas du kurerar dig fort och snart är tillbaks på banan

LOTTAK, hällsa peppe från mig. Ni kommer väll ner o kollar allafall :tummenupp

Medin skrev:
LOTTAK, hällsa peppe från mig. Ni kommer väll ner o kollar allafall :tummenupp
Vi finns på plats från torsdag till söndag, jag jobbar ju och Peppe får väl sparka på er och mingla i depå med Anneli

Mad Moose skrev:
Det känner man ju igen :3freak Men varför göra likadant som jag. :va

Hoppas du kurerar dig fort och snart är tillbaks på banan

Tack! Ja du inte vet jag. Kan dom så kan jag fungerar inte alltid. Eller kanske [sjunga=] "ja vill ju va som duuuuuuu, se ut som du, gå som du, duuuu"[/sjunga] :)

:ätapiller

Anneli skrev:
...Jvlar vad ont det gör. :4skrika ...
På väg till lunchen igår.
Arbetskollega: Så du kör inte motorcykel på gatan längre?
Teddy: Nä, jag tycker det är för farligt.
Arbetskollega: På banan finns ingen mötande trafik va?
Teddy: Jo, åsså är fasta, hårda föremål utbytta mot avkörningszoner.
Arbetskollega: När ni vurpar glider ni ju bara, sen reser ni er upp och kör vidare.
Teddy: Hrm, aaa, inte riktigt. Du kan ju prova själv att dra på dig skinnställ, hjälm, handskar och köra ut på motorvägen, öppna bildörren och hoppa ut, så får du se hur det känns.

LOTTAK skrev:
Så har Peppe gjort sin första marksyning på bana.
Men vad rackarns?!?! Det var ju detta han inte skulle göra i helgen! :7peta
Får väl klia honom lite på vänstersidan när vi ses i helgen...

Framhjulssläpp i esset verkar vara en klassiker. Har varit där själv. Helt odramatiskt för min del dock.

Krya på sig vettja!

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger