Första marksyningen klar

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Så har Peppe gjort sin första marksyning på bana.
På träningen i går lyckades han komma in med för hög fart i torparn och gick omkull med brutet nyckelben och fyra revbensbrott som följd :kryckor .
Hojen fick patina i form av bögel i tanken, sprucket kåpfäste fram och spruckna och skavda kåpor på vänster sida :fatta!
Någon start i helgen är bara att glömma för när han frågade på akuten om dom inte kunde skruva ihop nyckelbenet så blängde läkartanten bara och talade om att sådant sysslar dom inte med :kocko
Annars tror jag Peppe hade det ganska trevligt under omständigheterna på akuten då han fick dela rum med Anneli & Björn, med den historien får dom berätta själva.
Tack till alla som hjälpte mej igår Eazy Living & co som tog hand om Peppe på banan, TP:s fru som skjutsade Peppe till akuten & Ecce, Kobbe, TP med familj som hjälpte mej att lasta och lossa hojen. Tack också till alla som kom fram och kollade hur det gått och om jag behövde hjälp.
På tisdag är det vi som har träningen och jag lovar att vi är ute båda två så klappa Peppe på vänster axel så får vi se vad som händer :hihi .

Ajdå, det blev så illa... :(
Shit vad tråkigt, hälsa gubben att han ska krya på sig.
Syns på torsdag! :tummenupp

vad var det för träning? cross?

det är väl inga träningar på söndagar eller?

ps hälsa att han ska krya på sig ds

Det var ett jäkla flygande av banan igår. Tror jag räknade till fyra pass utan incidenter. Krya på sig iallafall! :)

sunkan skrev:
vad var det för träning? cross?

det är väl inga träningar på söndagar eller?

ps hälsa att han ska krya på sig ds

Det var en "träning" igår, 10.00-14.00. Två grupper, en licens och en gatgrupp. Ändrades senare till en gatgrupp och två licens efter att fartskillnaden mellan 125or och 1000 kubikare ställt till det lite. Blev rätt mycket åkning. Jag halkade runt på däck i din klass sunkan. Helt slut... :D

Måste ju tjuvträna till helgen, ryktas om 48 anmälda i Rookie1000. 16st blir utkvalade... :rolleyes:

Macke skrev:
Det var en "träning" igår, 10.00-14.00. Två grupper, en licens och en gatgrupp. Ändrades senare till en gatgrupp och två licens. Blev rätt mycket åkning. Jag halkade runt på däck i din klass sunkan. Helt slut... :D

Måste ju tjuvträna till helgen, ryktas om 48 anmälda i Rookie1000. 16st blir utkvalade... :rolleyes:

Va fasen jag hade ingen aning om att det var träning då..

Haha visst e det kul att åka runt o sladda! :banana :banana

sunkan skrev:
Va fasen jag hade ingen aning om att det var träning då..

Haha visst e det kul att åka runt o sladda! :banana :banana

Ja, riktigt kul.. Men man får ta det lite varsamt med högerhanden.. Var nära ett par gånger... :D
Gick dock inte så fort... :rolleyes:

Macke skrev:
Ja, riktigt kul.. Men man får ta det lite varsamt med högerhanden.. Var nära ett par gånger... :D
Gick dock inte så fort... :rolleyes:

hehe vad blev det för tider då? 52:or ?? hehe

LOTTAK skrev:
Annars tror jag Peppe hade det ganska trevligt under omständigheterna på akuten då han fick dela rum med Anneli & Björn, med den historien får dom berätta själva.

Det var nog dagens behållning att Peppe och Anneli kunde ligga på sina britsar och prata vurpor i vääääääntan på vård. Bäst/värst var nog när de skojade med varandra så att skratten förvärrade smärtan. :näsblod

Jag kan meddela att Annelis dom lät ungefär lika som Peppes. Brutet nyckelben och förmodligen frakturer på revben. Hon är också öm och blå på diverse ställen, men vid gott mod. Mer får hon berätta själv senare.

Ett stort tack till alla som hjälpte till både vid vurpan och senare med lastning osv. Särskilt tack till Hulken_1 för lånet av bilen Jettaambulansen! :tummenupp

LOTTAK skrev:
Någon start i helgen är bara att glömma för när han frågade på akuten om dom inte kunde skruva ihop nyckelbenet så blängde läkartanten bara och talade om att sådant sysslar dom inte med
Var inte Doctor Costa där då? :)

Ses i morgon. :banana

Kickic skrev:
Jaha du Lotta!
Då har vi varsin kraschad hjälte hemma...

Hälsa Peppe att han ska krya på sig!

/Kicki
Tror Örjan pratade om en sällsybt blomma därborta som Peter blev nyfiken på......
Han får inte snitsla banan dit ut hälsa honom det :4skrika

Tråkigt att höra... :(
Det där med nyckelben vet jag allt om. Surt att paja det, tar ju världens tid innan det läker. Orutinerat. ;)
Men det tycks visst alltid vara det som ryker först? Kan man inte bara byta ut dem mot likadana i titan eller något samtidigt som man tar licensen? :tungan

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back