Första lilla turen !

TokJohan

Medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
290 hk...Fast på 4 hjul
Jaha då var min första lilla tur avklarad :kär
Fan vad det e härligt och vilket underbart ljud :nicka
Men eftersom den inte är försäkrad,och utan regplåt så blev det bara runt området.
Självklart möter man polisen som stannar och (tror att han vänder) så jag fick köra in på en innegård och gömma i 10 min :tuttar
MEN nu till frågan när jag bromsar så vill hojen dö :va det sista jag gjorde i höstas var att klota men motorn fick ingen smäll.

Någon som kan veta vad det kan vara ?? annars går den hur fint som helst ??? HJÄLP !!

// TOK :fyllisar

Bromsa och hojen vill dö? Min fråga har du någon tomgång? eller dör den bara när du bromsar.

Qwerty skrev:
Bromsa och hojen vill dö? Min fråga har du någon tomgång? eller dör den bara när du bromsar.

Tomgången är okej !!
Har aldrig varit med om detta ! fattar inte varför !
Kan det ha något med att den stått hela vintern utan att den körts något :va har ju varit nere och startat den då å då !!

Tacksam för alla svar !

Är det enbart när du kör eller dör den även om du står stilla och bromsar? Kanske kan vara något elfel som gör att det blir kortis när bromsljuset tänds?

Annars kanske det är som det var för mig att batteriet inte var ordentligt anslutet... Hade liknande symptom i höstas. Jordkabeln hade skakat loss så den bråkade när jag sänkte hastigheten.

Pellert skrev:
Är det enbart när du kör eller dör den även om du står stilla och bromsar? Kanske kan vara något elfel som gör att det blir kortis när bromsljuset tänds?

Annars kanske det är som det var för mig att batteriet inte var ordentligt anslutet... Hade liknande symptom i höstas. Jordkabeln hade skakat loss så den bråkade när jag sänkte hastigheten.

hmmm det säger du ?
Ja....Jag har ju ett neonljus som jag (en polare som e elektriker) kopplat på bakljuset.(varför ska det påverka)
Ska testa imorgon om den dör när cykel står stilla med broms !!

Det kan kanske ha med flottörnivån att göra. Min XR600 jag hade förut dog vid hårda inbromsningar/stoppies, och flottörnivån var problemet. Är inte förgasarkunnig själv, fick det fixat av en bekant. Är den helt felställd kanske det räcker med att bromsa lite/köra i nedförsbacke för att hojen ska börja bluddra/dö.

tks skrev:
Det kan kanske ha med flottörnivån att göra. Min XR600 jag hade förut dog vid hårda inbromsningar/stoppies, och flottörnivån var problemet. Är inte förgasarkunnig själv, fick det fixat av en bekant. Är den helt felställd kanske det räcker med att bromsa lite/köra i nedförsbacke för att hojen ska börja bluddra/dö.

Hur kollar men det :va

TokJohan skrev:
Hur kollar men det :va

Har faktiskt ingen aning, aldrig plockat isär en förgasare själv. Sök i forumet, det finns nog en hel del förgasarinformation på mek-delen.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026