Första krascharen i Sommen

Ninja Racer

Medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
Ducati 999S Husaberg 650 -02
Jo det var jag som vurpade på tidstränningen för rokies precis innan start och mål och gjorde så ni andra blev fördröjda. Har varit hemma nu ett par timmar från sjukhuset och mår efter omständigheterna bra, jag fick vobbel vi ojämnheterna innan start och mål och hann inte göra något innan jag flög över styret och tänkte att nu jävlar gör det ont.

Jag gjorde en volt över styret och jag minns att jag såg hojen upp och ner, och gjorde några bakåtkullebyttor och landande på ryggen. Jag fattar inte att den höll. Jag har legat med halskrage fastspännd och blivit magnetröntgad. Och hade sån jävla tur att det inte har blivit några skador på ryggen, ett par brutna revben samt lite mjukdels-skador på svanskotan eller bäckenet. Så nu mår jag riktigt bra efter lite smärtstillande. Hojen verkade klara sig rätt så bra så vi är nog igång snart igen.

Någon som vet hur det gick med Macke, hörde att han vurpade också, hoppas verkligen att han klarade sig bra!

Ninja Racer skrev:
2213508 Jo det var jag som vurpade på tidstränningen för rokies precis innan start och mål och gjorde så ni andra blev fördröjda. Har varit hemma nu ett par timmar från sjukhuset och mår efter omständigheterna bra, jag fick vobbel vi ojämnheterna innan start och mål och hann inte göra något innan jag flög över styret och tänkte att nu jävlar gör det ont.

Jag gjorde en volt över styret och jag minns att jag såg hojen upp och ner, och gjorde några bakåtkullebyttor och landande på ryggen. Jag fattar inte att den höll. Jag har legat med halskrage fastspännd och blivit magnetröntgad. Och hade sån jävla tur att det inte har blivit några skador på ryggen, ett par brutna revben samt lite mjukdels-skador på svanskotan eller bäckenet. Så nu mår jag riktigt bra efter lite smärtstillande. Hojen verkade klara sig rätt så bra så vi är nog igång snart igen.

Någon som vet hur det gick med Macke, hörde att han vurpade också, hoppas verkligen att han klarade sig bra!

Sådär får du inte göra, jag hade hellre blivit fördröjd resten av dagen om du hade klarat dig bättre. Revben, stackars sate. Du kommer att nysa endast en gång tills det har läkt ihop. Du kommer att fatta vad jag menar när du nyser.

Lappa ihop hojjen nu, jag studerade den lite medans du var på annat ställe. Leta rätt på extra bra piller nu, du har veckan på dig så ses vi på min hemmabana på Fredag kväll. Tidsträning på Lördag. Krya på dig. :crash

Fördröjningen känns oviktigt i sammanhanget. Skönt att det inte var värre. Mmmjoo, jag vet hur trasigt revben känns, men det kunde varit fler :näsblod

Krya på dig å försök njuta av din ofrivilliga semester. (jag hade en förra sommaren... :kryckor ).

:tummenupp :ätapiller :nurse :fyllisar ......... :banana

/Mange-212

Låg bakom dig när du vurpade. Såg riktigt illa ut, och som sagt, bättre att det blir fördröjt än att äventyra nåns (i detta fallet din) hälsa bara för att få banan fri.

Hoppas allt läker ihop fint, och som Lasse sa; försök att inte nysa...

Ha de gôtt o krya på dig!

//Ludde #85

Krya på dig mannen!
Ang. fördröjningen så är det inget du ska tänka på!
Arangörerna lyckades komma ikapp med tidschemat grymt bra!
mvh // Norris #23

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...