Första Knäskrapet

Kan någon förklara för en total novis vad vitsen är med att skrapa knäet i marken?

För att veta hur mycket nedläggningsvinkel man har kvar innan det "går åt helvete". Med andra ord som en lutningsavläsare.

Och Limez: Att skrapa fötter är inget :yoparty, det är snarare ett mycket stort:huvet

/ Jens

Jag skulle nog fett avrekommendera att göra knäskrap på andra ställen än på bana, risken är ganska överhängande att du slutar i periferin då en bana alltid är avsopad (gummirester blir det alltid). Oerfarna tror att dels de kan vila på knäet och dels att inga stenar finns på vägen, i farter över 10 km/ kan ni själva räkna ut hur det känns att smälla i en sten. Behöver du lägga ner på landsvägen så motstyr istället det ger mer effekt på tyngdpunkten.(styr åt "fel" håll).

Jag skulle nog fett avrekommendera att göra knäskrap på andra ställen än på bana, risken är ganska överhängande att du slutar i periferin då en bana alltid är avsopad (gummirester blir det alltid). Oerfarna tror att dels de kan vila på knäet och dels att inga stenar finns på vägen, i farter över 10 km/ kan ni själva räkna ut hur det känns att smälla i en sten. Behöver du lägga ner på landsvägen så motstyr istället det ger mer effekt på tyngdpunkten.(styr åt "fel" håll).

Kan du förklara hur motstyrning skulle kompensera för knäskrap? :va

Jag tänkte väl närmast på att många kålrötter hänger ut arslet för att de upptäckt att de går för fort in i en kurva. I det läget känns det ganska fel att försöka mäta hur långt det är till backen genom att skicka knäskålen i asfalten.
Jag vill inbilla mig att många tror att bara för att man skickar knäet i backen så går det att köra fortare. Flyttar man tyngdpunkten i det läget så kan det rädda dig.
Förstår du hur jag tänker?

Jag tänkte väl närmast på att många kålrötter hänger ut arslet för att de upptäckt att de går för fort in i en kurva. I det läget känns det ganska fel att försöka mäta hur långt det är till backen genom att skicka knäskålen i asfalten.
Jag vill inbilla mig att många tror att bara för att man skickar knäet i backen så går det att köra fortare. Flyttar man tyngdpunkten i det läget så kan det rädda dig.
Förstår du hur jag tänker?

Att flytta ut tyngdpunkten från hojen GÖR att man kan köra fortare! fattar inte va du försöker komma fram till?

Och Limez: Att skrapa fötter är inget :yoparty, det är snarare ett mycket stort:huvet

/ Jens

Håll in fötterna och sitt inte som en anka!

Ähh, det är ju ballt att ha skrapmärken på "Tå-slidersen" :yoparty :D

Ska ut på en parkering och skrapa knä idag :yoparty ska kolla noga först så det inte ligger nå grus o skit bara.

Varför man gör det? Det är kul, och freckkt, väldigt hög poseringsfaktor med skrapade puckar också :tummenupp

Ähh, det är ju ballt att ha skrapmärken på "Tå-slidersen" :yoparty :D

Ska ut på en parkering och skrapa knä idag :yoparty ska kolla noga först så det inte ligger nå grus o skit bara.

Varför man gör det? Det är kul, och freckkt, väldigt hög poseringsfaktor med skrapade puckar också :tummenupp

På fråga 1 svarar jag: Nej, men farligt och väldigt oengarerat kört om man skrapar tår.

På fråga 2 svarar jag: Du kan få handla mina slitna puckar när jag varit "cool" klart med dom...

/ Jens

Knäskrap....kan jag få en autograf ?

Om man kan skrapa i armbågarna, vad får man för pris då ? :)

På fråga 1 svarar jag: Nej, men farligt och väldigt oengarerat kört om man skrapar tår.

På fråga 2 svarar jag: Du kan få handla mina slitna puckar när jag varit "cool" klart med dom...

/ Jens

Skulle jag inte säga. Tänk på att 125an har fotpinnarna rätt så långt ner så det är ingen racemmaskin precis, tårna tar i bara man svänger lite med ligg :tummenupp :)

Det behöver jag inte, inte efter idag i alla fall:tummenupp :yoparty

Bifogat

• 1fgg.JPG
    1fgg.JPG
    151.2 KB · Visningar: 74
  • 2ff.JPG
    2ff.JPG
    157.9 KB · Visningar: 112
  • 3sfs.JPG
    3sfs.JPG
    204.3 KB · Visningar: 86
  • 5fghg.JPG
    5fghg.JPG
    176.3 KB · Visningar: 62
  • 6cgcdg.JPG
    6cgcdg.JPG
    202.9 KB · Visningar: 57
  • 4ddf.JPG
    4ddf.JPG
    224.5 KB · Visningar: 80
Skulle jag inte säga. Tänk på att 125an har fotpinnarna rätt så långt ner så det är ingen racemmaskin precis, tårna tar i bara man svänger lite med ligg :tummenupp :)

Det behöver jag inte, inte efter idag i alla fall:tummenupp :yoparty

Fortfarande nej, tårna på fotpinnarna = aktiv körning...

/Jens.

Nyheter
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!