Första klotningen

Bolagen har generellt blivit hårdare när det gäller skador och vissa typer av skador renderar hårda granskningar, brand är tex ett sånt,

Teknikerna som bedömmer skador har ofta lång erfarenhet och det syns ju om man har ramlat i backen i 50 eller 150 på skadorna på hojen.

Att försöka lura bolagen slutar ganska ofta med att det drabbar en själv eller kollektivet.,. titta bara på priserna på plastraketer,, finns en anledning att det är dyrt och tyvärr är det bara att skylla sej själva,

Att sen försöka byta bolag i tron att det ska lösa sej är ungefär lika smart som att släcka eld med bensin,, dom pratar med varandra tro inget annat och 10 siffror är allt som behövs för att få veta allt dom vill...

Det kanske tillockmed är så att det i det fallet är vägverket som är ersättningsskyldig !?

På samma sätt som staten är ersättningskyldig till alla Sveriges invånare för att det finns farliga ämnen i luften?

Jag anser att kör man olagligt dvs för fort ,wheelar, gör stoppie osv och kraschar så ska man inte ha något från FB , isf ska det läggas en frivillig tillägsförsäkring för detta. Det är ju ett frivilligt risktagande. Och nej jag är ingen moralkärring , jag har wheelat sen dag 1 och kör ofta för fort men jag är helt förstående när mitt FB anser att jag har gjort något olagligt och därmed går pank ur detta , jag har min hoj fösäkrad iom stöld och lagliga krascher , och nej jag skulle aldrig försöka få pengar om jag kört för fort , bit i suräpplet och jobba övertid så slipper vi andra få högre försäkringar.

Sanningen svider .

Jag efterlyser en försäkring som täcker: Trafik, stöld, brand, skadegörelse och TRANSPORT..

Om jag kör av så tar jag smällen som en man, går det för fort så är det så, men det är en kalkylerad risk som jag i högerhanden kan påverka själv.

En försäkring ska täcka oförutsedda saker såsom stöld eller liknande. Jag hade mkt väl kunnat betala för en "transport-vagnskadeförs." om tjänsten hade funnits, men 6000:- för vagnskada är inte aktuellt, man måste klota ofta för att det ska bli lönsamt och det är inget jag räknar med.

Jag anser att kör man olagligt dvs för fort ,wheelar, gör stoppie osv och kraschar så ska man inte ha något från FB , isf ska det läggas en frivillig tillägsförsäkring för detta. Det är ju ett frivilligt risktagande. Och nej jag är ingen moralkärring , jag har wheelat sen dag 1 och kör ofta för fort men jag är helt förstående när mitt FB anser att jag har gjort något olagligt och därmed går pank ur detta , jag har min hoj fösäkrad iom stöld och lagliga krascher , och nej jag skulle aldrig försöka få pengar om jag kört för fort , bit i suräpplet och jobba övertid så slipper vi andra få högre försäkringar.

Sanningen svider .

Fanimej det klokaste jag läst på LÄNGE :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey